Logga in:

Bild 1 av 12

« Förra | Nästa »

Honduras
jag i utila med vaniljmjölk i handen

Jeppoi Ge betyget 1 Ge betyget 2 Ge betyget 3 Ge betyget 4 Ge betyget 5 3.09

Volontärarbete och semester i Honduras

Jesper Sällvik från Stockholm befinner sig i Honduras där han arbetar som volontär på ett sjukhus i huvudstaden Tegucigalpa. Han hinner även med lite utflykter och kultur vid sidan av arbetet. Här kan du se bilder och läsa ett utdrag ur hans resdagbok.

Honduras (Tegucigalpa) Det var ett tag sen jag skrev så nu. Firade min födelsedag för en månad sen. Den firade jag lugnt med familjen. Sjöng för mig själv på svenska för de andra ville höra. Ska lägga upp lite bilder på middagen senare.

Vi kom hem från semestern i söndags. Vi åkte norrut och badade. Jag åkte med familjen för det verkade som att det skulle bli mysigast. Vi bodde i San Pedro Sula och under dagarna åkte vi på små tripper med en hyrbil till olika stränder. Det var riktigt mysigt. Den första dagen gjorde vi inget speciellt, då var det varmt och skönt också. Dagen efter skulle vi till stranden och med oss hade vi regn och härligt kalla vindar, men det var varmt i vattnet så det var kul i alla fall. Det var stora vågor också. Vi åkte också till en borg som hade byggts som skydd mot pirater eller något sådant. Vi försökte få lite mat på en restaurang på en fin strand men maten kom inte så vi åkte till Burger King istället. Jag och en polare gick ut på kvällarna och spelade biljard och kollade på fotboll så det var typ som vanligt. Inget folk var dock ute i staden för alla var på semester i småstäder så det var lite ensamt att åka runt i San Pedro. Har fått min första solbränna här i alla fall. Solen var lite starkare än jag trodde så nästa gång ska ja ha lite solskydd.

Jobbet rullar på som vanligt. Det springer runt en massa psykologstudenter där just nu så jag sitter i lekrummet och spelar tv-spel med ungarna och säger åt studenterna vad de ska göra och var grejerna är. Mitt nya namn är Shaggy på sjukan just nu. Snart ska jag till New York och semestra med tjejen. Ha det bäst!