Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(55)
(49)
(44)
(40)
(33)
(29)
(29)
Flyg + Hotell
Berlin 1 754 kr
Paris 2 543 kr
Barcelona 1 782 kr
Istanbul 2 282 kr
Los Angeles 2 663 kr

Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink

Redaktionen bloggar

Vad är ett MÅSTE i Californien?

• Irja 20/10-03.

Jag och min syster (resvana tjejer i 60-årsåldern med många resor i bagaget värden över) kommer att res till Californien mellan den 18/12 0ch 4/1. Vi flyger in till LA, hur bil och lämnar den i San Fran. när vi åker hem.

Är tacksamma för alla tips från reserutter, sevärdheter och prisvärda hotell. Vi vet att vi ska besöka Las Vegas och förhoppningsvis dessutom försöka hinna med en flygtur över Grand Canyon.

• evelina 21/10-03.

om ni är ute efter att bo billigt så kolla www.bananabungalows.com där du kan hitta riktigt billiga boenden för resenärer.
    om ni nu har bil o ska åka från L.A till san francisco så är det ett måste att åka hela vägen på highway 1, det är otroligt fint o du åker längsmed havet hela vägen o åker igenom hur många mysiga småstäder som helst!!

i san francisco måste ni åka cablecar ner till pier 39 där man kan se sälar, provsmaka alla sorters seafood och shoppa såklart.
    ni har även chirardelli chokladfabrik, golden gate m.m

nåt ni vill veta så bara fråga för jag ahr bott i san francisco i över ett år..
    MvH//Evelina

• Martin 21/10-03.

Om du har vägarna förbi det magnifika Grand Canyon, så kan jag rekommendera en ritt på mula ända ner till Colorado River. Det tar några timmar och ömmar en del där bak, men är helt klart värt det! Grym utsikt, magpirr i svängarna och ett underbart svalkande bad i floden när man väl är nere!

• åsa 23/10-03.

Instämmer med Evelina, ni måste bara åka hwy 1 som är så otroligt vacker. längs vägen där stanna bland annat på hearst castle som är ett otroligt ställe, (gigantiskt, smaklöst, vackert slott som ligger i ingenstans)byggt av mediemogulen som fick stå som förebild för filmen citizen kane.
    ett annat tips är mystery spot utanför santa cruz, ett annat väldigt märkligt ställe som inte går att beskriva utan måste besökas.
    vackra platser längs vägen är montery (läs gärna steinbeck innan) och carmel (en riktig disneystad). på pismo beach kan man köra med bilen på stranden vilket är lite kul, där finns även väldigt härliga sanddynor.

när det kommer till boende är mitt tips att plocka åt er rabatthäften som finns på bensinstationer längs vägen. där i hittar ni kuponger som ger billligt boende på motell i var enda liten stad.

gjorde själv resan från san francisco till la i våras. var sen även i las vegas och grand canyon som jag också måste säga är måsten när man är i den delen av landet.

• Therése 30/11-03.

Vi har bilat kuststräckan mellan San Fransisco och Los Angeles. Den var oerhört vacker och vi var helt fascinerade, men räkna med att det tar lång tid trots att det milmässigt inte verkar så långt.-Många slingervägar. Vi är egentligen inga museémänniskor men en rekommendation är Hearst Castle som ligger mitt emellan där, det var jättespännande och intressant. Trevlig resa!

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer