| Berlin | 1 754 kr |
| Paris | 2 543 kr |
| Barcelona | 1 782 kr |
| Istanbul | 2 282 kr |
| Los Angeles | 2 663 kr |
Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink
nya zeeland - vad faar vi inte missa?
-
erica 5/11-03.
-
NZ fan 6/11-03.
Nordon: Bay of Island, Rotoroua (varma källor)
Sydön: Abel tasman nationalpark (kajaka), Kaikora (valtittning), Doubtfoul sound (Milford sound går också bra, se bara till att åka i en liten båt och undvik de stora turistbåtarna)
...och tusen andra saker i detta fantastiska land. -
Annelie 9/11-03.
I Auckland kan Ni bo på ACB Auckland Central Backpackers. Rätt sunkigt men bra mycket billigare än Ert alternativ.
Det Ni inte får missa är också:
1. Skydiving i Taupo
2. Utelivet i Queenstown
3. Bay of islands -
Louice 13/11-03.
Antar att ni landar i Auckland o da maste ni bo pa Topfloor Backpackers pa Wellesley Street. Mycket trevligt, 20 per natt !
ha det gott har ! -
Sara 15/11-03.
Vi funderade på att hyra bil i NZ men när vi hört runt med lite folk bestämde vi oss för att lifta... Det var jätteenkelt och man kommer mkt närmare NZ och befolkningen...
Kolla BBH hostel i hela landet, de har en broschyr med olika rating på hostelen, bra guideline.
Ni kan ju gå in på var resbok, sara_micke - ThaiAusNewz resan. där har vi massor av bilder och berättelser.
men missa inte skydiving, tongariro crossing... där finns så mkt, kolla in på sidan, kolla fotona och välj.... -
Anders i NZ 19/11-03.
Om ni bara har tre veckor foreslar jag att ni gor de "stora" attraktionerna - vandra pa glaciaren i Fox Glacier eller Franz Josef Glacier, simma med delfiner i Kaikoura, besoka stader som Christchurch, Queenstown, Wanaka och Wellington, zorba i Rotorua, gora dagsvandring i Tongariro, paddla kajak i Abel Tasman National Park...
Dessa grejer ar stora turistattraktioner, och sjalv har jag hunnit med detta samt utforskat manga sma, okanda stallen, nagot som man borde gora om man har tid. Men hade jag varit har i bara 3 veckor hade jag nog gjort det mesta av ovanstaende lista. -
Anki 12/1-04.
Hej,
Under vår jordenrunt resa var vi två veckor i Nya Zeeland.
Vi hyrde en bil och hann med väldigt mycket på vår korta tid där.
Kolla gärna in vår resedagbok vi har på www.limewave.com under "Jorden runt". Oftast har vi skrivit var vi bodde och hur mycket det kostade.
Hälsningar,
Anki

hej! kom till auckland idag, aer det naagon som har tips paa billigt boende haer, vi har bara hittat dubbel rum foer ca 60dollar.
vi taenkte aaka ner till sydoen, aer det naagon som har tips om vad man ska besoeka. vi har ca 3 veckor i nya zeeland