Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(56)
(49)
(44)
(40)
(38)
(34)
(29)
Redaktionen bloggar
Translate website

Resa med Apollo

• Linn 4/12-03.

Någon som har erfarenhet av att resa med charterarrangören Apollo? Har hört mycket negativt om dem, men det kanske inte är så längre. Finns det något positivt/negativt att säga om dem??

• Cina 6/12-03.

Det var några år sedan som jag åkte med dem, och visst samma rykte som du hade jag också hört, men min bedömning är att de är varken bättre eller sämre än t ex fritidsresor eller ving.

• Niklas 8/12-03.

reste med Apollo till Cypern. Bodde dock på Fritidsresors resort eftersom grannhotellet som Apollo hyrde slagit igen för säsongen. Bemötandet frånFritidsresor var exceptionellt och därför ger jag mina rekommendationer till Fritidsresor även om inte Apollo gjorde bort sig.

• Tobias 12/1-04.

åkt 3 ggr Apollo / grekland, senast nu i somras. kanonbra. betalat ca 1500kr för 1v och fått att mkt bra bemötande 99% av gångerna.

Åk INTE på utflykterna de ordnar. Mycket dyra o rena skiten!

De flyger med Novair som är ett bra bolag som SAS har tekniska servicen på= tryggt och bra.

• mats 12/1-04.

Har åkt med dem ner till Grekland och tyckte de var helt ok. inget negativt att säga.

• camilla 13/1-04.

jag åkte till thailand över jul och nyår med apollo. när vi kom hem skrev mamma ett brev på tre sidor med klagomål till dom. de va mycket dom inte hade skrivit i katalogen eller på internet. som t.ex. dom höga vågorna. mamma höll på å drunkna en gång när vi va i turkiet så om vi skulle vetat att där va höga (och livs farliga) vågor istället för spegelklart lungt vatten som bilden i katalogen skulle vi ju aldrig åkt dit. och dom ljög om regn perioden så vi fick ju många dagars regn å de e ju inte de man betalar för. våra flygplats stolar blev dubbelbokade och apollo mötte inte upp oss på flygplatsen i phuket så vi viste inte var vi skulle ta vägen på den trevånings flygplatsen. vi har därimot åkt me ving många gånger och de har vatt lyckat :) aja lite trött på att skriva nu. du får ha de bra å hoppas att du får en trevlig resa om de blir av.

• Sofia 18/1-04.

Vi har gjort misstaget att åka med Apollo 2 ggr. Båda gångerna har servicen varit urdålig.
    Nu senast var våra hotellrum inte städade när vi anlände pga av en vatten läcka. Vi hade ingen tillgång till toalett under hela dagen + att våra diskhoar var belammrade med gammal disk från de tidigare gästerna. Vi meddelade det till våran reseledare under dagen och hon lovade att hon skulle se till att städningen blev fixad. Men icke sa nicke, 4 dagar gick innan rummet blev städat!! tack och lov fungerade vattnet senare på vällen iaf så att VI kunde diska undan. Nej fy fan för Apollo säger jag bara!!
    Inget att rekommendera!!!!

• RUJO 27/1-04.

Självklart är det din förväntingar som avgör om du blir nöjd.
    Lita minsta att du känner dig lurad och allt blir därefter kritiskt granskat.
    Har rest med Apollo i 10- 12 år, både med hotell och med flygstolar.
    De flesta gångerna till Grekland, men även till andra destinationer.
    Har egentligen inget att klaga på. Om vi någon gång stött på problem
    så löstes de i gott samförstånd. Endast vid ett tillfälle, då bytt hotell för oss
    och inget annat än de vi fick fanns att tillgå. Har jag klagat till dem. De skrev snabbt tillbaka och beklagade samt återbetalade ca 40% av resan.
    Självklart gäller det att omgående klaga på plats och om det inte löses
    få en skriftlig redogörelse av platsansvarig och om möjligt ta foton.
    Kom ihåg att vart du än reser i världen så händer det missöden. Försök
    att ta det med ett leende och lugn, så löser det sig nästan alltid.
    Jag reser varje år på en månads långresa runt om i världen samt ofta
    en eller två kortare resor till Medelhavet. Skulle jag bli upprörd för alla
    de små misstag jag varit med om, så skulle jag låta bli att resa.
    Ha nu en riktigt skön resa med Apollo och njut av upplevelsen.
    Hälsar RUJO

• Eleonora 3/2-04.

Jag har åkt till Aten tusentals gånger med apollo, och det fungerar utmärk - men det är endast flygstol.
    Om du ska ha hotell med så välj inte apollo!!! för din egen skull!
    åkte till thailand med apollo över jul o nyår. skamligt. låt inte dem arrangera ditt äventyr.
    vi väntade i en timme på en minibuss som skulle plocka upp oss från hotellet, när den äntligen kom var den överlastad så vi satt i knät på varandra. Ändå avskräckte det oss inte utan veckan efter åkte vi på en utflykt som var helt värdelös och svindyr.
    På infomötet pratade de bara om sådant reseledarna fick provision på... De bokade om resedatumen en månad innan avresa så allt krockade med skola och jobb, dessutom tvingades vi ta ett annat hotell så vi hamnade långt från våra kompisar som bokat samma hotell privat.
    resten kan du nog räkna ut själv...

• Sonja 6/2-04.

Apollos beskrivning av hotellen, hotellfrukostar har inte stämt så bra
    när man klagar blir dom sura
    arrangerade resor dyra och dåliga

numera reser vi inte med apollo

• Veronica 5/3-05.

Har åkt med Apollo till Grekland två gånger och det kommer att bli en tredje i sommar. Har inget att klaga på, reseledarna har varit vänliga och tillmötesgående, tycker att de har gjort ett bra jobb. Har dock inte åkt med några andra resebolag så jag har inget att jämföra med.

• Carro 5/3-05.

Det är bara positivt...Fritidsresor har jag däremot mindre positiva minnen av...

• Annannas 6/3-05.

Kan man förvänta sig att ett resebolag garanterar vackert väder och spegelblanka hav...? Ärligt talat var det det dummaste jag har hört! Ja, Apollo borde skämmas som inte gjort tillräckligt med regndans och bett vädergudarna att sluta blåsa.

• Anna 16/5-05.

Jag kom hem från Kreta igår och hade rest med Apollo. Nu är det så att jag rest väldigt mycket och sett mycket i världen och gjort detta med alla svenska resebolag som finns registrerade. Utan tvekan kan jag säga att Apollo stått för den mest tillfredsställande service jag upplevt. Att ni inte förstår att det mycket väl kan handla om enstaka personers/personals bristande omdöme eller helt enkelt er inställning till ett resande som är boven i dramat, är alarmerande. Apollopersonalen på Kreta och Agia Pelagia är utan tvivel den bästa som finns, verkligen rätt personer på rätt plats. För min del handlar det inte om att de ska ha svaren på allt utan att de är trevliga, tillmötesgående och villiga att hjälpa till. Med andra ord, det de inte vet, det tar de reda på och de gjorde min och min väninnas semester till en dröm. Att de ordande suveräna fester för oss och behandlade oss som de vänner vi kom att bli, det är betydligt mer värt än att bli lite smutsig och blöt om fötterna.....
    Är inte semester ett tillfälle att ta lite lättare på tillvaron och anpassa sig till det land man kommer till??!!. Det gjorde iallfall jag och voilá...jag är så nöjd! Sammafattat- Det handlar om inställning, och inte apollos, utan din!!!

• Kalle 10/6-05.

Är det någon som vill berätta hur det är att bo vid stranden i AGIA PELAGIA på Kreta. Hur är omgivningarna? Utflyktsmål? Maten?Kommunikationer? Har någon erfarenhet av Apollos hotell RENIA?

• zzzzzzzzz 26/6-05.

jag åkte med Apollo nu i sommaren och det var bara skiiiiiiiiiiiiiiit .. åk inte med dem.. man hamnar på skitiga hotell om de nu kan kallas för hotell .. de tar det billigaste alternativet och slänger folk som har batalat tusenlappar på skitiga rum som inte städas och på hotell som inte ens har reception. Ber man om hjälp eller om det fattas nåt på rummet så kan man bara glömma det. Det är bättre än att tjata och itne få nånting ..
    Första dagarna jag var i grekland så var det lite kallt .. så vi behövde duscha med varmt vatten .. det fick vi aldrig .. vi duschade med iskallt vatten .. dessutom så blev det värsta översämmningen i badrummet .. och inga av deras hotel har Air condition .. så det är bara att öppna fönstret och bli lättaste bitet för myggor ..

• Stefan 5/7-05.

Måste bara fråga de personer som har dåliga erfarenheter med apollos hotel, har ni beställt bra hotell eller har ni rest med ospecade resor?

• Markus Luiga 7/7-05.

Precis vad jag tänkte med. Förra året reste vi till Turkiet med Apollo. Vi bodde på 4-stjärnigt hotellet med marmor överallt och fin dusch, luftkonditionering, havsutsikt och med 20-rätters buffé både på morgon och kväll. Vid poolen fanns en bar och storbilds-TV och alltihop låg 50 meter ifrån stranden, trots att hotellet låg nästan mitt i stan. Kunde inte bott bättre. Man får vad man betalar för, vilket med Apollo visar sig vara mindre pengar än hos många andra charterarrangörer. Så kom inte och klaga om ni snålat själva.

• Malin 31/7-05.

Vi har precis varit i Kroatien och reste med Apollo. Novair som de samarbetar med har stora fina flygplan med bra service ombord. Vi hade inte så mycket kontakt med apollos reseledare så jag tucker att de ofta (gäller alla reseledare) behandlar vuxna människor som handlingsförlamade barn. Men det får man ta när man reser charter, det är bekvämt med ordnad transfer och folk på plats om man skulle behöva.
    Hotellet vi både på blåstes dock upp på deras hemsida som ett lyxhotell med nattklubb o.s.v. Det stämde inte. Hotellet var slitet och underhållningen var helt kass. Den såkallade nattklubben var en privat porrklubb med striptease, lapdance m.m. Det var inte vi så intresserade av. Restaurangen på hotellet var dessutom urkass med dålig service och skolmatsalskänsla.
    Så sammanfattningsvis tycker jag att det är bra att resa med apollo, men var misstänksam mot hotellbeskrivningarna.

• Agneta 8/8-05.

Har åkt med Apollo tre gånger - blir en fjärde nu i september. Ska till Agia Pelagia för andra gången. Har inget att klaga på! Nu är jag resvan och klarar mig som regel alldeles på egen hand utan reseledares tjänster, men de gånger jag behövt tala med någon reseledare så har det enbart varit positivt bemötande.

Utflykter åker jag aldrig på, så om dessa kan jag inte yttra mig om.

• Johan 9/8-05.

Hej tyvärr bara dåliga erfarenheter från Apollo, har vid 2 tillfällen åkt med Apollo och jag har ångrat varje resa något grymt. Ett stort minus skall även deras kundtjänst ha som behandlar sina kunder som vatten!

Min rekomendation Åk Inte Med Apollo, de kanske inte är bättre än ex. Ving, Fritidsresor m.fl. med de är garanterat sämre!

Johan Kalmar

• Melinda 9/8-05.

Vi åkte med Apollo till Turkiet förrförra året. USELT!
    Hade bokat 4 stjärnigt hotell men hade tydligen blivit dubbelbokning så vi fick bo på ett 3- hotell med usel personal & service. Ledaren va inte precis hjälpsam heller.

• Glenn 19/8-05.

En resa för många är förväntningar och åter förväntningar, att som reseledare uppfylla alla dem när gäster kommer ner på plats är inte alltid så lätt, speciellt inte när man önskar spegeblankt hav som det faktiskt var i katalogen, eller när läst att de var 28 grader i medeltemperatur men det faktiskt är 43 just nu..... Eller när det regnar och det inte brukar regna, vi reseledare är till för att hjälpa men man måste också förstå att vi är inga orakel (faktiskt helt sannt ) och sol-dansen kanske inte alltid sitter klockrent... Andvänd ett sunt förnuft, en gnutta humor och en avslappnad stil som tillhör semstern så kommer allt att ordna sig. Köper man dessutom en specifiserad resa är de lättare att hamna på bra hotell. Förvänta er aldrig att få bra ospec hotell även om ni fick de förra gången..... Semestern suger om man vill att den skall göra det, självklart skall man påpeka fel men till en viss gräns. Damen som skrev om vågorna och regnet är bara en av många aningen speciella frågor / klagor man får när man arbetar som guide. En fantastiskt jobb där man får se alla sidor av semestrande svenskar... Guiden Glenn!!

• Markus 6/9-05.

Jag har alltid varit jättenöjd med Apollo. De har bra personal.

• Gurra G 6/9-05.

Nyss hemkommen från Samos/Gr första gången med Apollo, reste ospec men skrev som önskemål att hamna i Kokkari, vilket vi oxå gjorde, dvs väldigt många plus där!!!

Var inte med på nåt utöver transfern och har enbart positiva erfarenheter av Apollo.

Novair tillhör samma grupp av företag som apollo och var oxå riktigt bra, nya, fräsha plan och servicen var kanon.

Instämmer med ovanstående, -Hur fan kan man klaga på vädret och på att det var vågor i havet, måste ju vara helt dum ihuvet om man tror att det är Apollos (eller nån annans fel).

• SCT 6/10-05.

"Den såkallade nattklubben var en privat porrklubb med striptease, lapdance m.m."

Så vart är problemet? 10 till apollo.

• Ola 6/10-05.

Jag har åkte ospec. med apollo en gång, aldrig mera säger jag bara! Mamma tog med mig, min syster och mina två lillebröder på en resa till Bulgarien för 3-4 år sedan, ungefär.

Vi hade förväntat oss en underbar resa med sol och bad. Vattnet var bokstavligt talat svinkallt! Sol fanns det, men det var inte varmare än vad det är i Sverige på sommaren. Det värsta av allt var "hotellet". Man kan inte ens kalla det för hotell. Det var ett enda ruckel, ett slumm! Balkongen som var gjord utav sement och höll på att rasera, så där kunde man inte vara. Utsikten, helt fantastik måste jag säga, ett par undernärda djur som gick och betade på baksidan tillsammans med en del saker som dem förmodligen bara hade tippat av där. Kan säga att jag som med kläderna på för att inte vidröra sängen, den enda natt som vi sov där. Dagen efter gick vi till apollos kontor som dem hade där. Vi sa att vi ville byta hotell för det vi bodde på var det mest vidriga vi sett och upplevt, sa vi. Men dem hade absolut ingen aning om var vi hade hamnat osv, så dåligt kan det inte vara sa dem. Så vi fick byta hotell till slut, men det kostade oss över 5000 kr att få byta. Då fick vi bo på ett jätte fint hotell. Men att vi ens ska behöva hamna på ett sådant hotell som vi gjorde från början och att vi ska få lov att betala 5000 för att byta är obegripligt.

Så deras servic var inte bra för 5 öre och ospec. med apollo tänker jag aldrig mera utsätta mig för.

• Stefan 6/10-05.

ja, vad kan jag säga, man kan inte betala för en skoda och förvänta sig en mercedes.

• Merete 9/10-05.

Jag är jävligt missnöjd med Apollo. Kom hem från Turkiet i torsdags (6 okt) Flyget på väg till Turkiet från Sverige fick en fågel i propellen och var redan trasigt när det landade i Turkiet. Apollos personal lyste med sin frånvaro!!!! Flygkaptenen på Novair som var en fantastiskt kvinna informerade oss även om det inte var hennes jobb. Apollos personal kom efter 5 timmar efter beräknat avresa. En stor jävla skam. Sen ringer jag ett dygn senare och pratar med en kvinna vid namn Tina på Apollos kundservice, hon körde ett standardsvar utan att jag fick ställa min fråga, Jag ba henne lyssna på frågan först, och vad hender jo människan slänger på luren. Tack Tina det höjde inte Apollos status. Sen ringde jag igen och fick då prata med trevliga Camilla som hänvisade mig till rätt distans. Aldrig mera Apollo för mig. Detta var andra långa försening som jag har upplevt med Apollo som är misskött.

• Zea

zea 10/10-05.

Apollo är absolut det bästa charterbolaget här i Sverige, har åkt ca 60 ggr med dom. Flygbolaget Novair är också mkt bra med trevlig personal.

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer