Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(55)
(49)
(44)
(40)
(33)
(29)
(29)
Flyg + Hotell
Berlin 1 754 kr
Paris 2 543 kr
Barcelona 1 782 kr
Istanbul 2 282 kr
Los Angeles 2 663 kr

Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink

Redaktionen bloggar

Nagon som vill kopa KIP i Hanoi/Hoi an

• Robin 10/2-04.

Hejsan. Kommer precis fran Laos och fick med mig lite KIP (laotisk valuta). Den gar ju som bekant inte att vaxla utomlands da man egentligen maste gora sig av med alla KIP innan man lamnar Laos.
    Ar det nagon som ar i Vietnam nu och ar pa vag in i Laos och som vill kopa mina sista KIP 2-300'000 kip? Det ar valdigt bra att ha om man kommer fran Vietnam. Kommer man fran Thailand kan man anvanda Bath, men Dong ar vardelosa i Laos liksom KIP ar i resten av varlden.

Ni far ett bra pris. Jag sitter i Hanoi imorgon och Hoi an om ett par dagar.

/Robin

• Anna 18/8-04.

Du som varit i Laos, hur fixade du ditt visum? ska vara i Laos endast en vecka, men behöver visst ett ändå... skaffade du det hemma och isåfall hur, eller skaffade det där nere ??

// Anna & Carro

• Martin 18/8-04.

Om ni har vägarna förbi Bangkok eller Saigon innan Laos, så kan ni skaffa visum där.

• Anette "resfeber" här i Resboken 20/8-04.

Hej! Jag har varit i Laos september 03 och jag fixade visum hemifrån. Jag skickade mitt pass till Laotiska ambassaden in Stockholm, och där klistrade de in visumet i mitt pass. Sedan skickade de passet tillbaka till mig. Det tog c a 1 månad, men då meddelade jag ambassaden att det var bråttom och fick tillbaka det i tid.

När jag anlände på flygplatsen i Laos, och stod där i kön till tullen med mitt pass + visum, såg jag att det fanns en extra tull för de som inte hade visum och att man kunde få ett visum där på flygplatsen. (Vientiane)
    Hur det går till exakt kan man kolla på Laotiska ambassaden.

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer