Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(55)
(49)
(44)
(40)
(35)
(32)
(29)
Redaktionen bloggar

Jobba Norge!

• Woody 27/2-04.

Hade tänkt att åka till Norge och jobba så mycket som möjligt under 4-5 månader. Vart är det lättast att få jobb? Hur fixar man ett bra boende? Är det verkligen värt mödan att flytta till Norge?

• karin 28/2-04.

Hej. Vi akte till Hitra, en o utanfor trondheim och jobbade 2 manader pa en krabbfabrik och hade med oss CA 35.000 SEK hem. det e inte allt for latt at fa jobb, vad vi fick erfara, ringde hur mkt som helst innan vi fick napp. Men pa Hitramat och delikatesse dar vi var e det ganska latt. Bara ring och ring, slutar folk hela tiden. De fixar boende at en men det e dyrt 2600 norska kronor i manaden per person men man har inget val. Har hort att det ser likadant ut pa det flesta stallen. Vi e nu i Asien 3 manader for pengarna! Lycka till!

• Erika 29/2-04.

Jag har bott och jobbat i Norge, Oslo i 3 år. Jag vet inte vad du tænkt dig før jobb men vill du ha ett sosialt liv och mycket pengar så ær resturang och barbranchen något før dig! Det ær snabba pengar och otroligt kul før ett tag. Det som ær grejen med Oslo ær att det ær otroligt dyrt att leva och bo, men att hitta lægenhet och jobb ær inga problem hær.
    Lycka till

• mulen 9/3-04.

jag var i norge för ett par år sedan, arbetade på en "berömd" fiskfabrik. vi fick ut melan 12 500 och 16 000 kronor i månaden. mat och boende var dyrt, men man får ändå med sig massor med pengar hem.
    vi var fem kompisar som åkte tillsammans, och fabriken fixade boende till oss- typ 2700 per pers.
    vi tog den norska telefonkatalogen och ringde till alla som hade med fisk att göra (vilket var typ 150 st) men till slut fick vi ett jobb och var där inom en vecka.
    tror tyvärra att säsongen är jan-maj/juni eller aug-dec. men bara ring och hör!

• Linda Eriksson 3/7-04.

Hej hej! Jag och mina två tjejkompisar har precis fått jobb på just Hitramat & Delikatesse. En krabbfabrik på Hitra. Vi börjar den 2/8, och tänkte jobba säsongen ut, dvs månadsskiftet nov/dec. Gå in på www.aetat.no, som är den norska arbetsförmedlingen, och sök på fiskeindustri/matproduktion så kommer deras annons upp. Såg just att det även kommit upp ett par andra annonser på fabriker som söker folk. Jag tror dock att just Hitra har fullt nu, men kvinnan som jag pratade med sa att det absolut kan komma att behövas senare under säsongen (sep/okt), för folk slutar hela tiden. Så skicka ansökan till alla olika fabriker du kan få tag på, sen ring & ring & ring så att de fattar att du verkligen vill ha jobbet!
    Du kan kolla på norka gula sidorna, gulesider.no, så får du upp en massa adresser och telefonnummer till olika fiskefabriker!
    Lycka till!!

• Madde 5/9-04.

tack för alla bra tipps om fiskeindustrin hade svårt att hitta det man sökte men nu hoppas jag att det ska gå mycket bättre. tack mvh madde & linda

• johan 6/9-04.

Hej, jobbade i oslo pa brsserie45 pa karljohan. Gick runt med mitt cv o delade ut och fick inom 3 dagar jobb dar.

Finns en forening som heter "svenska foreningen" de har runt 150 rum tror jag, i centrala Oslo.

/j

• David 6/9-04.

Tja, titta på jobb på island också. Det finns en hel del och dom söker folk just nu. De flesta erbjuder fritt boende o fri mat medans du jobbar. Du tjänar ca 40 euro i veckan. Fast det är ganska långa säsonger. Du får nog skriva på för minst 4 månader tror jag. Kolla på amf utland.
    HEJUR DÅUR DRAR TILL ISLANDUR!

• Therese 20/6-05.

hej hej två tjejer här som väldigt gärna skulle vilja åka till norge i höst och rensa fisk eller nåt liknande. är det nån som kan tipsa oss om vart vi ska vända oss. om jobb och boende.
    tack tack!

• Robban 26/7-05.

Hej Hej! Jag heter Robban och har länge velat dra till Norge och jobba! Jag har varit på väg ett flertal gånger. Jag har en kompis som skulle åka och jobba som byggare. Han har ingen utbildning men ska få det där och jobbar ca 12 timmar om dagen och får kanske ut 40.000 rent varje mån. Skrev till en tjej från internet, hon hade kompisar till henne som jobbade som montörer och de hade ingen utbildning, de fick 45.000 efter skatt. Visst, pengar kan man tjäna i fall man har tur och kontakter.

Jag är arbetslös just nu och känner att jag måste ha ett jobb där man tjänar bra, som alla vet så finns det inte så mkt jobb i Sverige direkt. Jag är nyinflyttad, har flyttat nyligen till Norrköping.

Skulle gärna ha tips om var man kan söka jobb, gärna inom olika brancher. Typ: Fiskrensare, inom industrin, inom hotell eller något liknande.

Åker gärna med någon, vore schysst att dela lägenhet och sådär.

Ni kan adda mig på msn: robban84@hotmail.com

Om ni har att snacka lite så kan ni få mitt nummer.

Vill gärna komma i kontakt med "likasinnade" som oxå vill jobba i Norge :)

Innan hade jag en flickvän så jag kunde inte åka, men det tog för några dagar sen så nu har jag inget som håller mig kvar här. Är så trött på gå arbetslös och gå på informationsmöten på arbetsförmedlingen som ändå inte leder nånvart.

Nej, dax att tjäna pengar ;)

Mvh Robban

• eliin 2/10-08.

Har ni några tips på hur man lättast fixar boende i norge skicka till min mail om ni har några bra hemsidor mm mvh e loquita82@hotmail.com

• martin 29/11-08.

hej

jag söker någon som kan hjälpa mej att få jobb i norge och boende.

om det finns någon der ute eller som bor i norge och kan hjälpa mej med jobb så skulle jag va mycket tacksam.jag har tröttnad här i stockholm.

jag jobbar i stockholm som bussförare och jag har kört lite långtradare.

hoppas det finns någon der ute som kan hjälpa mej komma till norge.

kontakta mej järna med mail.

hamit4.@hotmail.com

mvh martin

• magnus 13/9-09.

.ExternalClass .EC_hmmessage P {padding:0px;} .ExternalClass body.EC_hmmessage {font-size:10pt;font-family:Verdana;} Hei.
    Mitt namn ær Magnus Evertz och jag er 26 år gammal.
    Jag kommer från Sverige men ær nu bosatt i Norge på Hitra.
    Jag har tidigare jobbat på idrefjæll AB,dær fick jag stæda ur stugor,och har
    æven jobbat på restaurangen Grillen dær jag fick diska.
    Jag som person år glad,posetiv och flexibel.
    På min fritid umgås jag med min flickvæn och min 8 månder gammla son.
    Jag tyckar æve om att fiska.
    Jag søker nu jobb på eran fabrik,før att jag sa kunna førsørja min familj.

Mitt norsk numer 40206379

mitt svenska numer +46768257020

.

• dge8912 15/9-09.

Hej, jag jobbar på UR med en radioserie som heter Personligt som sänds i P3 tisdagkvällar. Söker unga svenskar som jobbar i Nordnorge, helst uppåt Lofoten, till exempel på fiskfabrik (typ rensning) eller kanske inom hotell & restaurang.

Har du varit där, eller är du där - eller känner nån som är där? Jag vill intervjua ungt folk om hur det är att sluta skolan och flytta från Sverige och börja jobba i grannlandet Norge.  

Danne Gerell, radioproducent, 070 – 651 26 25

dge@ur.se

• Andreas 20/4-10.

Jobbar på lax/laks slakteri i Rörvik (en ö i nord-tronderlag).

Finns två stycken slakterier som sysslar med lax och ett som sysslar med Torsk.

Det finns jobb här borta, men tyvärr inte åt svenskar då bostäder är omöjliga att få tag på.

Tjänar strax över 20 svenska efter skatt utan övertid. Men oftast är det övertid.

Är du rädd för fisk, fin av sig eller så är det inget jobb för dig. Jobbet är väldigt slitsamt.

Vi är 7st svenskar här, 5st från Östersund och 2 ifrån wilhelmina.

Om det är n ågon som behöver svar på något?

Adress_ andreas rudin

• mats karlsson 16/6-10.

hej andreas är intresserad har du något namn å telnummer eller adress till någon som anställer fiskerensare? mvh matskarlsson26@yahoo.se

• Johanna 19/6-10.

hejhej! 
    Vi är 3 tjejer som söker någon billig lägenhet i oslo från augusti fram tills jul eller möjligtvis lite senare. 
    Blir skit glada om någon vill hjälpa oss med detta och om ni hör av er så snabbt som möjligt!

MVH Johannalinnnea@live.se

• Sebbe 18/8-10.

Tjenare alla norge-nissar!

Jag och en tjejkompis söker jobb som har boende på plats eller fixar boende åt en. Har inga krav på arbetsuppgifter alls, vill bara tjäna massa pengar, som alla andra ;)

Hade tänkt jobba ca ett halvår eller liknande.

Någon som har tips och idéer eller rentav både och.. Skicka till mig på Sebastian_sod@hotmail.com

Tack på förhand! =)

• aiman fakih 13/9-10.

Aiman Fakih
    Jag bor i Sverige i staden Ludvika.Jag är 22 år gammal.
    Jag är intresserad av att resa till Norge på havsfiske. men fråganär vart man ska åka och var man ska bor.
    Hur är säsongen för fiskrensning då ?
    har läst om Norgefisk. Men jag vet inte var jag ska åka, har ni några tips på något bra ställe för nybörjare.
    Behöver man söka jobb här i Sverige eller kan man bara åka dit? Vet du nåt ställe där som är bra? Jag vill väldigt gärna jobba övertid om det går. skulle vara jättesjysst om du kunde berätta vad man borde  göra . Brukar boende ingå när man jobbar på fiskfabrik.
    Tar emot alla tips man kan få.

aiman-fakih@hotmail.com 

• Elin 25/10-10.

Hallå alla där ute!=)

Jag och en tjejkompis söker jobb och boende och allt sånt! Inga krav eller någonting, spelar ingen roll vars i norge eller så. Vi behöver bara all hjälp vi kan få just nu för vi har kört fast rejält! Vi vill bara få oss iväg till Norge snabbast möjligt då vi båda är utan jobb och vill ut i världen.

Om det finns någon som kan hjälpa oss som har tips, idéer eller vad som helst så hör gärna av er till mig:

eliiin_andersson@hotmail.com

• moe_8 17/5-11.

Den bästa sajten för svenskar som vill till Norge och jobba är www.cribsnorge.se där hittar du allt du behöver veta om allt ifrån hur du skaffar skattekort till lediga bostäder

• bengan 30/5-11.

marine harvest på heöy i nordland,är ett lax slakteri där dom brukar ta in mycket folk under somrarna.

• Lynce 22/6-11.

hi people. We are couple and lookinf job in norway. If somebody know some vacancy whrite  sustrinskas@yahoo.com THANKS

• Frossiah 20/5-12.

Hej

Jag är en tjej som är intressrad att hjälpa i köket,städare eller fiske fabriken. Finns det någon som kan hjälpa mig får jobb i norge? Ni kan meljia mig, frawanjo004@yahoo.co.uk.Tack

• Julia Flodman 8/4-13.

Hej vi är två 20 åriga tjejer från sverige som just nu letar sommarjobb i Norge! Vi är interesserade av ALLT och vi är väldigt arbetsvilliga!

Om det finns någon som vet något var snäll och hör av dig till mig, Julia, på Flodman93@hotmail.com

Tack på förhand!

• YourEurope

youreurope 10/4-13.

Hej!

För mer information om att söka jobb utomlands vänligen besök europa.eu/youreurope/

Hälsningar,

Your Europe

• Philip Pettersson 12/2-14.

Tjena vi är 2 Svenskar som söker jobb i Norge kan tänka sig att jobba med allt som inte kräver någon Erfarenhet sedan tidigare då vi aldrig har haft ett jobb. Vi är 20 och 9 år gamla.

Hör av er till mig på mail.

Philippettersson93@hotmail.com

• Niikola93

niikola93 15/2-14.

Hej!

Kille 20 år från Halland. 

Någon trevlig som vill dela på lägenhet 

hör av er!

Nikola_b_11@hotmail.com 

:)

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn