Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(55)
(49)
(44)
(40)
(33)
(29)
(29)
Flyg + Hotell
Berlin 1 754 kr
Paris 2 543 kr
Barcelona 1 782 kr
Istanbul 2 282 kr
Los Angeles 2 663 kr

Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink

Redaktionen bloggar

Digitalkamera i indien?

• Lena 8/6-04.

Tjo!
    Ska åka till Indien + sydöstasien med nyinköpt digitalkamera. Har hört att i thailand t.ex. går det jättebra att ladda över bilder på CD osv, men vet nån om samma möjligheter finns i Indien? Vad är det för standard på deras fotoaffärer? Eller deras internetcafeer - kan man ladda upp bilder där? Vill veta om jag behöver köpa ett gigantiskt minneskort eller inte :)

Simma lugnt!

• fredrik 9/6-04.

Hej!
    Jag var i Indien i våras, och så länge du är i någon av de lite större städerna eller nära turistställen (tex överallt i Rajasthan) är det inget problem att ladda upp bilder från kamera till internet, ännu lättare är att få en skiva bränd med dina bilder.
    Det enda som kan irritera lite är kvaliteten på uppkopplingarna, oftast går det inte särskilt snabbt, vilket kan störa om man vill ladda upp stora bilder.

Jag hade ett 256 mb minneskort, vilket var bra. Jag försökte ändå lägga över bilderna till skiva ofta, dels för att tömma kortet om kameran skulle bli stulen (vilket den blev sen i malaysia), dels för att skicka hem kopior till familj och vänner.
    lycka till!

mvh
    Fredrik

• Lena 9/6-04.

Tack så mycket för hjälpen! Nu känner jag mig lugnad :)
    Om du har några bra restips i indien får du gärna meddela dem också!

Ha en bra sommar!
    Lena

• CARINA 18/6-04.

HEJ!
    EN FRÅGA, HAR DU SKAFFAT VISUM TILL INDIEN HÄR HEMMA OCH HUR SKA DU GÅ TILL VÄGA MED BILJETT DIT, KÖPER DU DEN I ASIEN ELLER I SVERIGE?
    TACKSAM FÖR HJÄLP!
    SKA DIT NÄSTA ÅR, SKA FÖRST D´RESA I AASIEN OCH ÅKER HEM FRÅN iNDIEN.

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer