| Berlin | 1 754 kr |
| Paris | 2 543 kr |
| Barcelona | 1 782 kr |
| Istanbul | 2 282 kr |
| Los Angeles | 2 663 kr |
Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink
Vietnam och Kambodja tips
-
Johanna 17/6-04.
-
magnusson@resboken.se 17/6-04.
Jag tycker att Hanoi är norra Vietnams pärla, men då har jag ju inte varit i Sapa som ska vara helt fantastiskt om du gillar naturupplevelser och trekking. Halong Bay i nordöstra delen är överskattad enligt mig.
På vägen söderut bör du stanna i Hoi An, som är en mysig liten by med många skräddare, restauranger och gallerier. Norr om Hoi An ligger Hue med många kvarlämningar från kriget om det skulle intressera.
I södra Vietnam kan jag rekommendera Nha Trang för dykning och party och kanske en tur i Mekongdeltat. Väldigt mycket turistupplägg, men det är ju å andra sidan det mesta i Vietnam faktiskt.
Saigon kan man verkligen utforska, men om du bara har några dagar så kan det bli svårt. Åk till vattenparken om du är trött på storstaden och behöver svalka! Hör gärna av dig om med andra frågor!
Mvh, Martin -
ccc 19/6-04.
Tempelområdet Ankor Wat med omnejd är ett måste i Kambodja! Ligger nära Siam Reap.
Annars om du är i Phnom Pehn kan du besöka Toul Sleng och Killing Fields och bli påmind om det som hände under Röda Khmerernas tid. Maila om du vill ha fler tips i Kambodja! -
Therese 21/6-04.
Kambodjas sydkust är något man heller inte bör missa! Vi var bl a i Sihanoukville som hade jättevackra stränder och underbart vatten, skönt med kontrasten från den smått kaotiska huvudstaden Phnom Penh. Här kan man utan problem ligga på stranden och ta det lugnt i några dagar alt. festa till småtimmarna!
Längtar tillbaks...! :) -
Zlatan 22/6-04.
Vad du an gor sa missa inte en trekkingtur i Sapa. Hoi An ar som sagt bra och billigt om du vill sy upp klader. I Kambodja ar naturligtvis Angkor en sevardhet medans stranderna i soder ar en besvikelse.
-
josefin 17/8-04.
i norra delen måste du besöka sapa för treeking bland underbara människor och fantastiks natur... men vänta dig ingen värme där uppe, snarare behöver du ha med dig en tjock tröja (finns även att köpa billigt där uppe för att sedan slänga)
nere i saigon är chuchi tunnlarna värt ett jätte besök.... att se hur de hade det under kriget i dessa tunlar var helt fantastiskt....
vill du ha mer tips är det bara att fråga vi var en månad ca i vietnam och reste runt..... finns även bilder och mer information på våran sida i resboken.... olsson det är vi det =)....
alla frågor svaras på bara att höra av dig....

Jag ska resa i Vietnam och Kambodja i november/ december dock i tre och en halv vecka men undrar om någon har lite bra resetips. Tänkte vara i den norra delen av Vietnam en vecka för att sedan åka ner till den södra delen av Vietnam en vecka och sen Kambodja i en vecka. Lite hektiskt kanske men alla tips om bra och sevärda plaster välkomnas.