| Berlin | 1 754 kr |
| Paris | 2 543 kr |
| Barcelona | 1 782 kr |
| Istanbul | 2 282 kr |
| Los Angeles | 2 663 kr |
Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink
Australien tips?
-
(==) 4/7-04.
-
Lasse 5/7-04.
Hur det är att jobba kan jag inte svara på men ni måste gå en surfkurs, det var en riktig höjdare. Jag åkte på en 4 dagars från Sydney till Byron Bay. Alla i gruppen lärde sig att stå på en surfbräda.
Sen kan jag rekommendera Tasmanien om ni gillar natur. Skall ni till Nya Zeeland också så kanske det inte behövs då det är lite samma sak. Men mycket fin natur med fina vandringsleder. -
Patrik 5/7-04.
Tjena!
Börja i Melbourne eller Sidney. Där är det lätt att få jobb. Väldigt lätt om ni inte är så kräsna! Finns flera backpacker arbetsförmedlingar som hjälper er få jobb (det funkar) som ni klarar er att leva på.
I övrigt får ni absolut inte missa Brunswick St, Lygon St och Lt Lonsdale St i Melbourne vad gäller fik och nattliv! Och som sann backpacker är det ett måste att bo i Kings Cross i Sidney ett tag och känna på nattlivet där!
Håller med Lasse om surflektionerna oxå... självklart ett måste i Australien. Byron Bay är himla bra... ta en lektion, då lär ni er stå... sen ere bara ta en till för att utvecklas lite mer om ni gillar det! Billigare att ta lektioner i Noosa norrut dock...
Whitsundays ska ni definitvt segla i... helt oslagbart. Fraser Island är oxå kul! Speciellt om ni tycker om att köra fyrhjulsdrivna bilar :) Finns så himla mkt att göra längs östkusten såre e bara att åka dit och bestämma sig där för allt man vill göra! Ha en trevlig resa! -
Bulle 14/7-04.
Mitt tips är att starta i Cairns och sedan ta sig neråt. Missa för allt i världen inte Mission Beach, Airlie Beach med whitsundays-segling, Town of 1770, Noosa, Fraser island, Byron Bay och Sydney.
-
josefin 22/8-04.
vi är tre tjejer som åker ner 21 september o har samma funderingar som er...det enda "måsten" under resan är surfers paridise...oich att vi måste jobba för att överleva...=) ska även till perth.
-
Solo 19/8-10.
Jag jobbar i Sydney för stunden på ett cafe och det är grymt. Börja resan här eller i Melbourne. Enklast att få jobb är det om man kommer mellan augusti och oktober, sedan blir det svårare, då det blir hårdare konkurrens om jobben. Därmed inte sagt att det är omöjligt.
Och boka för allt i världen inte med någon Work and Travel company. Sjukt vad dem mjölkar på pengar för att klara av världens enklaste saker. Taxfile number, Bankaccount och allt övrigt är hur lätt som helst att fixa. Finns roligare saker att göra för dom pengarna :)

Vi är två som ska åka till Australien i höst och behöver en hel del restips, speciellt angående hur det är att jobba där... Var är det lämpligt att börja resan, är det lätt att få jobb, kan man leva på lönen, vad får vi inte missa..och allt annat som kan vara bra att veta! =)