Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(56)
(49)
(44)
(40)
(38)
(34)
(29)
Redaktionen bloggar
Translate website
OBS! Den 25:e augusti 2019 stänger minTur.se. Vänligen spara ditt material innan dess. Vid frågor eller om du är intresserad av att ta över sajten, vänligen mejla magnusson@mintur.se.

Bra boende i Berlin

• Mia 3/9-04. Ändrat 12/5-10 av MartinM

Ville bara tipsa om ett jättebra hostel i Berlin, Mittes Backpacker Hostel på Chauseestrasse. (www.backpacker.de) De har sängar från EUR15/natt, bra service, bra läge och grymt skön atmosfär. Och så är ju Berlin en härlig stad att åka till.

Någon som har några andra bra tips på boende i Berlin?

• Leffe 31/10-08. Ändrat 12/5-10 av MartinM

Abion Spreebogen hotel i Bellevue är fantastiskt bra. Utsikt mot floden Spree, jättestort kapprum med kyl/minibar och så lyxigt badrum att det kändes hårt att återvända till världen utanför... 210 euro för tre dygn i detta hotellrum i augusti.

Berlin är en vacker stad, som har en helt vänlig och hjälpsam befolkning. Folk från olika kulturer tycks trivas ihop.

Längtar tillbaka! Emigration om man får fly dit vid pensionsdags om 5-10 år.

• Elsa 4/11-09.

Baxpax är värt att kolla in om man vill bo på ett bra och billigt hostel. Jag bodde på det i Kreuzberg, helt klart en spännande miljö där!

http://www.baxpax.de/

• Johanna, frilansjournalist i Berlin 23/2-10.

Jag har ett gäng hotelltips på min blogg om Berlin: http://johannapaues.blogspot.com/2010/02/berlin-och-hotellen.html

• v & P 9/5-13.

Vi tycker ni ger många användbara tips här. Tack, hälsningar från V & P.

• Beatrixx

beatrixx 14/5-13.

ib hostels berlin var jättefint och prisvärt. om man vill bo en längre tid kan man höra om någon på forumet "Svenskar i Berlin" hyr ut sin bostad. det brukar finnas rätt många annonser under sommaren. :)

• danielzzon 30/7-13.

Jag var nyss i Berlin 3 nätter och bodde på Suite Novotel nära Potsdamer Platz där det finns tunnelbana. Hotellet var fräscht och personalen var trevlig. Det var ett bra läge med gångavstånd till Brandenburger Tor, Tiergarten och Riechstag. Alldeles utanför hotellet fanns en S-tåg station också så man kunde ta sig till de flesta ställena enkelt. Vi var 3 pers och betalade cirka €210 så det blev inte mycket alls per person.

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer