| Berlin | 1 754 kr |
| Paris | 2 543 kr |
| Barcelona | 1 782 kr |
| Istanbul | 2 282 kr |
| Los Angeles | 2 663 kr |
Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink
Nya Zeeland
-
inkan 10/11-04.
-
Hanna 11/11-04.
Hej!
Kom just hem från Nya Zealand, saker att göra som är kul är b.la att gå på hel dags tur i glaciären Franz Joseph, Black Water rafting i Waitomo caves, om du vill hoppas fallskärm är det billigast vid lake Taupo. Om du är intresserad av Maori kultur och heta källor så är Rotorua ett intressant ställe. Naturen är storslagen överallt, så att gå på tur i tex abel tasmans national park är väldigt vackert.
Vi bodde mest på YHA vandrarhem som tenderar till att vara några få dollar dyrare men ofta värda det då nästa alla har varit superbra och fräscha.
Ha det så kul
/hanna -
Marcus 11/11-04.
Nya Zeeland e underbart. Jag kommer vara dar igen mellan feb o maj. Vi kanske syns.
-
Cilla 2/2-05.
Ett vandrarhem som är ett måste om man är i Queenstown är The Last Resort. Det är litet och ägaren är ruskigt trevlig, man blir kompis med alla som bor där! Men se till att boka säng i tid eftersom det är rätt populärt. Jag vill hålla med föregående talare om aktiviteterna man kan göra i NZ. Jag skulle definitivt vilja lägga till bungyjumping i Queenstown, det absolut häftigaste jag någonsin gjort! Om du är inte rädd för lite fysisk ansträngning tycker jag absolut att du ska göra The Tongariro Crossing, som är en heldagsvandring på den södra halvön. Man vandrar bl a omkring i det bergsområde där Mordor ur sagan om ringen-trilogin filmades. Det finns en del gamla vulkaner och annat häftigt där.
Om du stannar till i Abel Tasman tycker jag att du ska prova på havskajakerna...Jag kan skriva hur mycket som helst men får inte plats med det här =) -
pernilla 3/2-05.
Hej!
Jag ska ocks till Nz, i slutet av februari! hur har du tankt att ta dig runt? jag behover lite tips!!
ha det gott! -
Martin 3/2-05.
Hej!
Jag kan tipsa om ett väldigt mysigt hostel som ligger utanför Christchurch, på sydön. Jag har för mig att det hette Onuku farm hostel, och det ligger ute på Banks peninsula i närheten av den gamla franskstaden Akoroa. Iaf, där bodde man väldigt mysigt i små stugor/kojor, och hade väldigt fin utsikt. Bra stämmning var det också, och billigt! Annars är området runtomkring Queenstown väldigt vackert, Glenorchy och Paradise är fint om man tycker om naturen!
Ha det så trevligt och roligt!

JAg ska till Nya zeeland i februari och vill ha tips som ALLT! från billiga hostels till upplevelser. Är det nån som ska dit då och vill göra mig sällskap är det skoj, så skicka ett mail eller skriv här jag är tacksam för allt1
ha de gött
mvh ingrid kihlsten
ingrid_kihlsten@hotmail.com