Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(55)
(49)
(44)
(40)
(38)
(34)
(29)
Redaktionen bloggar
Translate website

Jobba i Norge!

• Henrik S 11/1-05.

Hej!

Jag tänkte åka snarast till Norge och jobba för att spara ihop lite pengar.

Är det någon mer som har liknande planer och behöver en resekamrat?
    Hör av dig/er!

mvh / Henrik

• Sandra 12/1-05.

Hej Henrik!

Jag och en kompis funderar på det. Vad är det fr jobb du har tänkt dig? vet du ngt om att rensa fisk? ;)

mvh/ Sandra

• Markus Eklund 14/1-05.

Hej på er. Jag och en kompis (Johan) har starka planer på att åka till Norge i sommar och jobba. Det vore väl skoj om vi kunde sammanstråla allihopa, så det blir ett litet gäng från Sverige, och på så sätt kanske även lite mer uthärdligt. Vi ska spara pengar till hösten då en lite längre resa väntar. Transsibiriska bortåt öst och sedan vidare, förhoppningsvis runt hela jorden. Om Henrik eller Sandra med kompis, ser något bra i detta, får ni jättegärna höra av er till mig via mail. markus.eklund@spray.se
    Vi bor i Örebro
    Mvh och stora förhoppningar

• ole 14/1-05.

Jeg kommer fra Norge og vill den mosrsome arbetiei giegnes

• Henrik 14/1-05.

Henrik här!

Jag tänkte isåfall åka redan nu i vår. Alltså nästa vecka om jag skulle få ett jobb.

Vill någon åka nu snart så är jag på g!

• Markus igen 15/1-05.

Hur länge har du tänkt vara iväg Henrik ??

• Henrik 16/1-05.

Funkar allt bra så skulle jag nog vara där mellan 3 och 5 månader!

• Olle 20/1-05.

Jag vill också åka så snart som möjligt men har inte fått tag på nått, men finns det jobb så är jag beredd att åka imorrn om det skulle vara läge.

• Martin 20/1-05.

Gå in och anmäl er på www.norgesvenskar.se! Där kommer det att dyka upp många möjligheter att fixa jobb så småningom...

• Emil 20/1-05.

lite tips. Norska arbetsförmedlingen heter aetat
    www.aetat.no
    Det är lätt att få jobb i norge, ni behöver inte planera så där våldsamt mycket.

mvh
    Emil
    Levandes i norge

• Madeleine 24/1-05.

Hej! Har ni åkt ännu? Jag vill också åka så snart som möjligt! Hör av er om ni är kvar!

Madeleine

• Henrik 25/1-05.

Nej, jag är fortfarande i Sverige.

Jag har ju helst velat jobba på ngt lager för att slippa fiskrenseri. Problemet verkar vara att man måste ha truckförarbevis, ngt som jag saknar. Det får nog bli fisk ändå.
    Restaurangjobb i Oslo kanske, dock dyrt med hyra.

Är det några/någon som har ett jobb på gång där fler behövs så kontakta gärna mig.

Här är ett tips frode@sinkaberg-hansen.no

Jag mailade dem och han sa att de behövde 10-12 personer. Han har dock inte svarat på min ansökan, som jag skickade för ett par veckor sedan.

• Madeleine 25/1-05.

Hej!

Jag är inne helt på samma spår. Vill helst jobba på typ lager och helst slippa fiskrensning.

• Johan 26/1-05.

tja Henrik!
    jag har jobb i norge nu, tänkte åka imorgon.
    Osäker på om de finns mer där vart jag ska jobba, men vad jag förstår så är de hög säsong där nu i Feb-mars och framåt.
    hade vart schysst å ha någon att dela en lgh med eller någe sånt för att dra ner kostnaden så mycket som möjligt..

maila mej så kan du få tele# dit jag ska, så kan du juh ringa å kika... byob11@hotmail.com

• Henrik 28/1-05.

Nej, nu får det hända något.

Jag ringde ett fiskställe i Alesundsområdet. Båtar kommer in med fisk och man ska lasta av. Man lyfter mest lådor, inget invecklat direkt. De behöver några snarast. Gärna nästa vecka. Om det är några/någon som på allvar vill åka med så hör gärna av er/dig.
    Maila mig så får ni mitt mobilnummer.

Jag kan antagligen skaffa en bil. Jag bor i Västergötland och är 22. Ring om du/ni är seriösa och vill dra.
    Februari månad börjar snart och tiden går. Till slut får jag väl åka på egen hand och knega, det skulle väl funka. Dock roligare med resesällskap.

mvh / Henrik

• Henrik 30/1-05.

Det sket sig med bil för min del. Om någon/några åker och har bil med en ledig plats kvar så är jag extremt tacksam om jag skulle kunna åka med. Om ni åker nu i veckan så funkar det kanonbra för mig.

Maila gärna så kan vi snacka över telefon. kirnehs82@hotmail.com

mvh/Henrik

• Ali 1/2-05.

hejsan henrik
    jag bor i örebro och jag hade tänk mig att åka till norge och rensa fisk så om du vill kan du ta kontakt med mig så att vi kan åka tillsammans till norgenär, tänke du åka isåfall
    jag är klart till nästa vecka .´det första gången för mig så det blir kul att åka ditt och jobba
    men ör av dig till min mobil eller min mail så kan vi diskutera saken
    mvh
    Ali
    -örebroare

• Ali 1/2-05.

Hejsan Alla glada svenskar som vill åka till norge och jobba
    jag har också planer att åka ditt så fort som möjligt
    så om det finns nån som vill göra mig sällskap till norge
    hör av er snart
    Ali örebroare
    0762545076
    Abdisalam_7@hotmail.com

• Sara Hansson 10/2-05.

Hej!

Tjej på 25 år, funderar på att dra tillNorge i mitten av Mars till augusti. Om någon tänker samma så e det bara å höra av er!
    Skall främst jobba å jobba å jobba. Men säkert blir det fest å norska guttar ändå..He, he.

Mvh

• Medina 11/2-05.

Hej alla! Jag måste komma till norge nu.. Blir så frustrerad när man inte hittar nåt jobb bara... Verkar ju inte direkt som om det är nån som fått napp! Trodde det var relativt lätt.. Men om det dyker upp nåt och det skulle behövas fler folk så är jag på!

• Neel 22/2-05.

Hej!

Som alla er andra är jag också inne på att rensa fisk i norge!
    Tänkte sticka i mitten/slutet av mars. Har inte hittat nått jobb än, men letar för fullt.
    Hör av er om ni vill hänga på eller har tips om jobb!

Hepp / Neel

• Kasper 22/2-05.

Hej!
    Jag heter Kasper o jag min syster och min kompis Patrik vill åka till Norge i sommar och ev i höst och rensa fisk.
    Om någon har några adresser el liknande till jobb så skulle det vara jättesnällt. om någon har några bra tips eller tankar på vad man ska tänka på när man är det tas detta också gärna emot.

Tackar!

Ha det super

• kloker 23/2-05.

Varför inte ta ett jobb här hemma?Inom vården skriker de efter folk och om du jobbar mycket övertid tjänar du snabbt ihop en betydande summa för en längre resa.Tänk på att det är mkt dyrt med husrum&mat etc i Norge.

• Johan 13/3-05.

Tja

Har planer på att åka till Norge tidigast April och jobba på ett lager som truckförare (för att slippa lukta fisk) och undrar om någon annan är intreserad att åka med/dela lägenhet och jobba häcken av sig några månader. maila gärna om någon har liknande planer så kan vi diskutera det.

/Johan

• Kinjo 14/3-05.

Hej hej.

Heter Kinjo och även jag är jävligt sugen på att dra dit för att arbeta, gärna så länge som möjligt. Problemet är att det verkar vara omöjligt att hitta något. aetat.no går ju knappt att läsa och att hitta något där verkar ju omöjligt. Är det någon som har något tips eller någon som har en fot inne som kan dela med sej lite?? ;).
    Av vad jag hört så brukar man få gratis boende som fiskrensare, antar att det är nån typ av barack man lever i då. Men som sagt jag är grymt intresserad så om det är någon som vill ha sällskap så kan ni höra av er på kinjo_ishi@hotmail.com

• linda 15/3-05.

Är det någon som vill arbeta i norge men behöver nån att bo och resa med??

• LeXAs 21/3-05.

Hej alla glada!
    Jag och två kompisar hade tänkt och bege oss till norge och ränsa fisk, "härdas"... Vi hade tänkt jobba nån gng mellan augusti-december för att jobba ihop en hacka i fiskeindustrin... Nån som känner att de har lust å haka på eller rent av har nån bra info om jobb inom denna bransch! Hör gärna av er om ni har nåt tips på länkar, nr lr dylikt...
    MVH/LeXAs

• Jenny 21/3-05.

Hej! Jag vill jobba i Norge över sommarn och hösten, kan tänka mig att jobba med vad som helst i princip, bara jag tjänar mycket! Om någon/några vill dela boende så det blir billigare så hör av er..
    Är det nån som vet vart man kan söka jobb i Norge som inte kräver nån vidare yrkesutbildning?
    Jag har msn!
    Tja!

• schade 4/4-05.

Tjenare, Ni som fått jobb i Norge eller kontakt med lite företag, kan Ni inte skicka in lite tips och kanske länkar. Sökt runt åde efter lager och fiskrens men inte hittat nåt speciellt. AF har usel hjälp i det ämnet tyvärr. Kollat norska arbetsförmedlingen men inte så mkt att välja på där heller.

• Jim 4/4-05.

Hallojs där..
    Är ochså sugen på o dra till norge o jooba med t ex fiskrensning, lagerarbete mm ... är det någon som har några tips är det bara o maila,.. är född 84 och söker även nån / flera som vill dela boende :Pp

finns även på msn :>

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer