Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(56)
(49)
(44)
(40)
(38)
(34)
(29)
Redaktionen bloggar
Translate website
OBS! Den 25:e augusti 2019 stänger minTur.se. Vänligen spara ditt material innan dess. Vid frågor eller om du är intresserad av att ta över sajten, vänligen mejla magnusson@mintur.se.

Behover hjalp med Californien...

• Linda 26/4-05.

Hej hej..

Skulle behova alla former av tips o hjalp angaende Californien...flyger dit pa Lordag..ar pa NZ just nu..

Jag o min kompis flyger forst till LA och sen ska vi ta oss soderut till San Diego..och vidare till Las Vegas..Fragan ar bara hur??? Om nan har tips pa hur bussarna funkar dar sa vore det super om ni ville hora av er..likadant angaende boenden...vilka priser ar det o finns det hostels overhuvudtaget??

Sen ska vi upp till SF...vad far vi inte missa dar???

Avslutningsvis har vi New York i 5dar...vad far vi inte missa dar??

Tack pa forhand for all ev hjalp..

Kram Linda

• Nils 27/4-05.

Bussarna ni ska aka med heter Greyhound. Enklast ar att aka LA-LV direkt.

• Linnea1 28/4-05.

som tidigarei nlägg, greyhound bussarna funkar okej, men hör på olika hostel om det inte är nån som bilar, det lir nog roligare! I LA bodde jag i Hollywood, hostlet hette Hollywood Hostel( såklart) adressen är 6820 Hollywood blvd. det finns tydligen ett till i hollywood som är ett USA hostel det var inget bra när jag var där men kan ju ha förandrats. Man ser massor av kändisar och bor mitt på walk of fame!
    åker ni till san diego måste ni till Tiujuana en dag/
    kväll, massa teguila och skoj, det finns ett USA hostel i "gaslamp quarter" som är bra, men det ligger långt från stranden, missa inte Seaworld det är suveränt! I las vegas finns också ett USA hostel, fast ganska dåligt område, det kan va skottlossning och grejjer, ett tips är att ta in på ett riktigt höjdarhotel minst 1 natt för är man där mitt i veckan är det inte så dyrtt, och gå och se nån las vegas show dom är helt suveräna!
    hoppas ni får det skoj!

• linnea1 28/4-05.

glömde bort, i SF är alcatraz ett måste och haight street, Green tortoise är ett bra hostel, mycket grejjer gratis som frukost, internet och massa annat också beror på vad som händer i stan, ligger mit bland alla porrbutiker och sexklubbar, men helt ofarligt område, tycker jag i varje fall

• Mia 28/4-05.

I NY får du inte missa Toys 'r Us mästerbutik på Times Square, de har ett tvåvånings Barbie-hus som man kan gå in i och ett pariserhjul som barnen kan åka i. Den amerikanska devisen om att stort är bra blir liksom på något sätt bekräftad där....

I övrigt är en tur med Circle Line himla mysigt, Ground Zero och Central Park är också måsten.... Det mesta står i guideboken. I NY bodde jag på IYH, ingen höjdare. Otrevlig, ogästvänlig personal och i allmänhet itne mycket som drog upp betyget. Leta efter andra tips i stället....

• lila 28/4-05.

amtrak- tag finns det ju ocksa fron LA till Las V, terminalen ligger mitt is Fremont street- somn numera har tak ovanpa.
    -hotell lar vara billigare- downtown pa fremont st an pd -the strip-
    telefon till amtrak ar 1-800-usa rail- eller www.amtrak.com
    hej fran minneapolis

• Lily 29/4-05.

Passa pa att aka till Gran Canyon nar ni ar i Las Vegas, kommer att bli ett minne for livet! Gar att ta billiga dags turer fran vandrar hemmet.

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer