Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(55)
(49)
(44)
(40)
(35)
(32)
(29)
Redaktionen bloggar

RENSA FISK (norge)

• Jonny 13/9-05.

Tja, jag är 29 och min kompis 27, beter oss dessvärre som 17 bägge två då våran humor kan vara rätt låg.
    vi är sugna på att rensa fisk,, lr,, hmm,, kanske inte sugna,, men vi ska iaf till norge do tHE skeeet, bil håller på å lappas ihop as we speek, kommer från falkenberg,, finns ev plats för nån mer i bilen,, om kemi å så stämmer,, nån som kan tipsa om ställen där det finns bra möjlihet att få jobb,,, å en fråga till har jag,, VAD TJÄNAR MAN??,, många frågar vad man tjänar,, men ingen verkar ju svara,,, som sagt,, till norge å tjäna pengar,, vad vi gör spelar inte nån roll,, så gärna massa tips på andra grejer man kan göra med.. cioa 4 now ^_^

• padde 14/9-05.

Ær i Bergen / Norge nu.

Inte det lættaste att hitta snabba jobb. har i allfall inte hittat något ænnu.!?

var hade ni tænkt ta vægen?

• jonny 14/9-05.

vet inte vart,, kanske långt norr,, men som sagt,, ingen aning,, spelar ingen roll,, bergen verkar poppis,, bara det finns jobb

• padde 15/9-05.

Kollar upp boende i stugbyarna nu. Verkar som man kan pressa ner priset till ca 3000-4000 Nk /månad før en sån. Får vi tag på en så tar vi den idag.

hør av er om ni tænkte sticka upp. kan ge tips på fin rutt att køra med bilen hit bl.a. kanske kan hitta nåt att dela på också!!

+4794212367

• Linda 15/9-05.

Hej svejs!
    Här har ni en tjej som e grymt less på Sverige och vill dra härifrån...
    Den 13 okt är jag arbetslös, så då vill jag härifrån.
    Tips och råd på jobb och boende i Norge???

• Jennifer 17/9-05.

Hej! Har själv jobbat i Norge/Oslo hela sommaren och jobbade för ISS Catering...där kan man få jobb lätt.
    Fick inte så hög lön men klarade mig. Ska dit igen förhoppningsvis nästa vecka & vara där i ytterligare 2 månader.
    Det svåraste i Oslo iallafall är boendet men jobb tror jag inte är nått problem. Hoppas ni hittar nått bra!
    /Jen.

• Ninna 18/9-05.

Tiderna ar inte lika bra som de har varit, men ryktet och teorin om at tjana stora pengar i Norge ar inte lika latt langre. Runt Oslo ar det lattare att faa jobb, men kanske inte lika latt att finna boende... ialla fall inte billiga. Det basta ar att soka paa internet eller ex. gulesider.no och soker paa ort och rubrik, och ringer runt. Det var paa det sattet jag och nagra ytterligare fann jobb, men for att tjana de riktigt stora pengarna, maste du banne me slita for dem ocksaa (eller saa kan du ha riktig tur.)
    En sak man aven bor tanka paa ar att det aven ar dyrare att leva och bo, vi levde pa mat vi hade tagit med oss fran Sverige...vilket vi sparde en del paa!

Lycka till allesamman...

//Ninna

• Fia 1/10-05.

Tja grabbar! jag är en tjej på 19 som tänkte ge er lite info, om den är till nytta eller ej är skit samma... Jag har bott i Oslo i sommras och försökt leta jobb... Alla sa innan jag åkte dit att de va skitlätt att få nått bara man låg i, men det är bara de att säsongen är slut så behovet av personal minskar.. Man tjänar runt 100 nok. beroende lite på vad man gör... men man brukar säga att man vill ha runt hundringen i timmen... allt är svindyrt i norge, så ha med er mycke pengar sp. om ni åker dit utan jobb... har hört från många som bara tatt bilen å dragit att det har typ kostat mer att jobba i norge än va de har tjänat, en kompis kom hem med mindre pengar än när hon åkte dit.. men men.. (hoppas ni vet att man tjänar lika mycket eller mer i tex. danmark om ni bara tänkte dra nånstans..) om ni tar ett fiske jobb så tänk på vad ni får för något.. endel jobbar så dom har jobb när fiskebåtarna kommer, å ibland nä de inte blivit nån fångst så står man där med händerna i fickorna utan jobb i några dagar.. söker själv efter jobb på fisk eller krabb fabriker...om ni vill ha adressen till ett ställe där dom behöver folk ofta så är de bara att mejla.. ha det gött! / fia

• Rambo 4/10-05.

hur mkt tjänade du på det jobb du hade då=??

• Robin 10/10-05.

Tjena tjena! Vi e två 19 åriga grabbar från Norrköping som precis som ni vill dra till Norge o tjäna pengar. Vi vet inte riktigt vart vi ska bo eller vart vi ska jobba, men det löser sig nog. Vi har ju hört att det är dyrt att bo o äta där så vi behöver några att bo med. Så då såg vi vad ni hade skrivit o det va ju perfekt. Precis som ni har vi rätt vrickad humor haha. Vi har hört av en snubbe att han tjänade 40 lök i månaden.Svart. Så det e ju nice. Skriv gärna tillbaks.

• Amalia 10/10-05.

Hej!
    Jag ska åka till Norge och jobba. Har blivit kallad till Intervju, men nu när jag tänker på det, så undrar jag om det är värt det? Jag ska nämligen åka ensam och på så sätt så kanske det blir dyrare eftersom jag kanske inte kommer att ha någon att dela rum med, så att det blir billigare menar jag osv.
    Vad tror ni? Är det bra eller sämre att åka ensam? Och är det sant att man kan tjäna mer pengar i Danmark och i så fall inom vilken industri? Skulle det i så fall vara en fördel att bo i Sverige och jobba i Danmark?

Hoppas på svar.

• Niklas och simon 19/10-05.

Tjena! Vi e två grabbar (22) från gbg som tänkt åka upp till norge! Men min vän simon vågar inte chansa utan att ha fått jobb innan! Så jag tänkte dra upp själv först :-S Tänkte höra hur det gått för er å om ni ens kom iväg! Å om nån har ett boende där man kan hoppa in medans jag söker jobb! Ha det gott!

• Pendar 29/11-05.

Hej såg att du har adresser o nummer till fisk o krabbfabriker i norge, du får gärna skicka dem till mig, pendar24@hotmail.com
    MVH
    Pendar

• benny karlsson 30/5-06.

Hej såg ditt in lägg om att jobba med fisk vet du några bra ställen du kan rekomdera?

tacksamm för svar

Benny

• scarface 30/5-06.

tjena.. så ni är från falkenberg. jag bor i oslo o ni borde flytta hit istället du tjänar penga här plus att det är grymt stad alltså bra stad. jag 'r ox¨från falkenerg. vad heter ni då ha de

• Marcus 1/6-06.

Hej!

Jag har jobbat med fisk här i sverige i ett år nu (slutade igår =) Nästan alla våra leverantörer var från norge så de blev något studiebesök ibland.
    För ni som tror de är som att jobba hemma i sverige med liknande bör nog tänka om.
    De är väldigt stressigt. På de ställena jag har sett iaf. De får som sagt jobba för pengarna.
    Handlar ju oftast bara om några månader så ni klarar nog att bita ihop så länge.

Har hört att lagerarbete ska vara ett bra jobb och bra betalt

• Per Agnes 5/8-06.

Tjo! ja e från borås själv å jobbar i norge. Det finns fett med fiskjobb här, men säsongen börjar nu typ så d e bråttom om du ska få nått. lönen varierar e, där jag jobbade tjänar man 125 nok i timmen. men den pendlar mellan 100- 130 beroende på ställe.

• tjena 11/9-06.

Tja Grabben.. du jag är riktigt sugen på att dra till Norge och jobba.. är 19 år men det kanske är för vuxet? (med tanke på att ni är 17 i sinnet:-) hehe skämt och sido men jag är en härlig kille som tagit studenten och är redo för äventyr.. om du har msn kan du adda mig på min hotmail!

• Christoffer Malm 6/3-07.

Hejsan jag är 19 år och har jobbat som målare i lite drygt 1 år nu. börjar krypa på väggarna hemma och känner att det är dags för något nytt och skulle mer en gärna bara dra iväg. gjorde ett försök för 8 månader sen att fixa jobb i norge med en kompis utan större framgång. ifall det är någon annnan som är sugen på att sticka eller kanske rent av är på väg nånstans hänger jag gärna på eller ifall det bara är någon som kan komma med lite tipps etc. adda mig på msn stoffe_malm@hotmail.com

• Per 6/9-07.

Hejsan!Jag är en 28 åring kille som är hungrig på pengar och är beredd att åka till norge o jaga pengar till 100%.Vill gärna ha någon att åka med o dela boende med.Alla som är intresserade att åka med mig ring på 073-9946051.

• Natalia Lekander 13/2-08.

Hej jag är en tjej som är 21 år och jag vill jobba i norge ett par månader inom fiske industrin! Det va någon här som hade bra nummer och adresser. eller om någon annan har det är det bara att mejla mvh Natalia

• Marvin 3/7-08.

hejj!!
    Jag e marvin o jag vill jobba hos er på sommar ???
    Ring mig på 00465815083 on ni har lidiga job
    Tack

• Lena pettersson-Berg 3/7-08.

Hej! Har Du någon kontakt på "fisk-rens i Norge"? Visst tjänar man pengar i Norge-men de skall spenderas i Sverige! Annars är det "jämt skägg". Däremot skall man inte underskatta äventyret!!'Lycka till!

• Mikaela 9/8-08.

hej. jag o min vän tänkte dra till norge å rensa fisk...har helt enkelt tröttnat på å vara kvar här hemma...har någon några bra tips el nr?

• Denise&Emil 11/8-08.

Hej, en kille och tjej (20,19 år) Vi vill till norge i 1-2 månader och jobba!

• Sandra 12/8-08.

Hejsan. Jag och min kompis vill åka till norge ett par månader och förhoppningsvis tjäna storkovan. Men skulle behöva hjälp med lite adresser och nummer. Någon som har något sånt? Vore tacksam för svar. :)

• Christian 18/8-08.

Tjena!! jag blir arbetslös den siste augusti och av med lägenhet och allt och tänkte mig en resa till Norge för att få ett startkapital för att sedan Backpacka runt i Europa och sedan sluta ett par månader i Australien. Finns det något bra stället att åka till där man kan få jobb lite lätt och även tjäna en hacka? kan tänka mig att jobba med nästan vad som helst ligga på sjön en månade eller rensa fisk spelar ingen roll.

• Daniel 26/8-08.

Jag och min kompis, båda 19år, planerar att nästa år försöka "vaska guld" i norge. Det hela ska bekosta en senare planerad tågluff. Men vi hade tänkt jobba i tre månader väldigt intensivt. Vi är hungriga på pengar och klipska.
    Har hittat några små "arbetsförmedlingar" o så, men jag är gärna öppen för fler förslag, jobbet spelar nästan ingen roll, bara det ger pengar.
    Sen om man skickar sitt CV, ska man skicka det på engelska eller svenska?

• Marwan 26/8-08.

Hej.
    det här är Marwan (Marvin), är 19 år o jag vill jobba hos er nästa sommar (2009) snälla kontakta mig via e-post (Ground_breaker89@hotmail.com) eller via mobbil 0064735815083 om ni har något som ni vill veta eller säga
    Tack.
    MVH
    Marwan Azzo

• sara karlsson 24/9-08.

Hejhopp!

Det här är Sara Karlsson från östersund, jag och min kompis Moa Blomqvist har bestämt oss för att dra till norge 0kt-dec och vill ha bra betalt! har dock provat ringa runt och skicka ut massor av cv:n, registrerat oss på hemsidor etc. Någon som kan hjälpa oss med namn och nummer till något företag? tex. fisk o krabbfabriker, lagerarbeten, packning etc. ?
    saraparelle@hotmail.com

=) 

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer