| Berlin | 1 754 kr |
| Paris | 2 543 kr |
| Barcelona | 1 782 kr |
| Istanbul | 2 282 kr |
| Los Angeles | 2 663 kr |
Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink
Koh Chang
-
inkan 20/9-05.
-
C 21/9-05.
Ko Chang är (åtminstone där jag var med en kompis, på Lonely Beach) ett rätt så lugnt ställe med ganska hög medelålder. Iaf om man jämför med övriga Thailand, där många unga reser till t.ex. Ko Phangan, Samui och Phi Phi för att festa. Fast Chang är absolut inte tråkigt! Här finns fest, fast lite mindre "disko".
Det finns "riktiga" hotell och bungalows-uthyrningar där 50+ folk säkert trivs bäst. Behövs kanske förbokas i och med att det är nyår, men från Bangkok kan man göra det på resebyråerna. Hur som helst kan jag rekommendera "Lonely Beach" - kan inget namn på hostel/hotell dock. Det finns bra möjligheter att dra iväg på snorkel/dyknings-äventyr och de bästa solnedgångarna. Om stället "Treehouse" finns kvar är det världens mysigaste, flummigaste ställe på ön - med hängmattor, travvis med böcker att låna, lyktor i träden, allt byggt i trä, liten bar- coolt.
Kambodja sägs vara bäst att besöka vid kusten (typ Sianoukville), nära Ko Chang så det är säkert en god idé. Själv besökte jag inre kambodja (Siem reap och Phnom Phen), vilket är rätt obekvämt och en smula omständigt. Beror på hur mkt tid du har, för transporterna är lååångsamma oftast.
Ha ett gott nyår med päronen!
Tips! Undersök prisskillnaderna på erbjudanden som snorkling och dykning och hör dig för vilka som är bäst, det kan vara stor skillnad... Se upp för alla galna moppe-förare, Ko chang sägs ha högst dödlighet i trafiken.

Tjenare,
Jag ska till Koh Chang över jul o nyår med mis padres och undrar lite grann om nån har nåt bra hostel att rekommendera som kan tänkas bli bra för två 50 plusare. Dessutom hade jag tänkt resa lite lite själv men är ganska tidsbegränsad eftersom vi bara stannar över jul o nyår. Är det värt att dra över kambodjanska gränsen och kolla lite eller räcker dte med att trekka runt lite på ön? tacksam för lite svar o tips