Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(55)
(49)
(44)
(40)
(33)
(29)
(29)
Flyg + Hotell
Berlin 1 754 kr
Paris 2 543 kr
Barcelona 1 782 kr
Istanbul 2 282 kr
Los Angeles 2 663 kr

Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink

Redaktionen bloggar

Boka inrikes flyg??/boende på koh phangang?

• emla84

emla84 20/11-05.

Hej!
    Känns som om man skriver en hel del här... Börjar märka att det närmar sig nu man kommer på nya saker man behöver veta.
    Hur som hyelst har jag två frågor:
    1) Bör man boka flyg mellan Trat o Ko samui i förväg?? Eller går det att göra via en resebyrå på plats?
    2) Nån som har tips om bra boende på Ko phangang? Ska dit över full moon festen men vill helst inte komma dit förrän dagen före... Något bra ställe, gärna något man kan boka via nätet så man är säker? Gör inget om det ligger en bit ifrån själva full moon stranden...
    Om man istället väljer att bo på Ko samui pga. platsbrist... När börjar båtarna gå tillbaka på morgonen?
    Tacksam för svar!
    Trevlig resa allihopa!

• hugohund 20/11-05.

hej! åh vad kul att du ska till kho pha ngang!! om du ska dit över full moon tror jag att du nog måste boka, det mesta brukar fullbelagt då. jag har bott på flera bra ställen i haad rin som ligger i ena änden av ön. det är inte precid vid full moon-stranden, men det tar kanske 5 minuter med taxi el. tuk-tuk, och i haad rin bor de flesta, det finns många restauranger, barer och 2 st. stränder på varsin sida om staden; sunset beach och sunrise beach... sunrise är den finaste och populäraste. däremot är det rätt skönt att bo på sunset, mycket lugnare och det tar väl en sådär fem min att gå rätt över till andra sidan och sunrise. se till att hänga på sunrise beach på kvällarna där är det fest, mycket lugnare på sunset.
    ett suveränt ställe i haad rin är: Coral Bungalows mycket hög standard för litet pris (i stort sett samma pris som på de flesta andra, sunkigare bungalows fast med jättefräscha, nybyggda bungalows, AC, stora sängar, ja vi var helt chockade att det var så fint för ett sånt pris! (och nej, vi är inte dumma idioter som jämför med svenska priser!) väldigt schysst service också. annars bodde vi på ett extremt billigt ställe; Seaside Bungalows också fin service och restaurang som var öppen typ jämt med kanonmat, dock var sängarna svinigt hårda men kan ni stå ut med det och ändå bara ska festa så kan jag varmt rekommendera deras bungalows!!
    jag vet inte hur dags båten går till samui på mornarna men skulle kunna gissa på sådär 8-tiden. lätt att kolla upp, fråga vem som helst alla vet.
    hoppas du får skitkul och se till att festa för mej också på full moon..
    ida

• hugohund 20/11-05.

glömde förresten: adressen för att boka Coral Bungalows:
    r24.org/phukethotel.com/khophangan/coralbungalow

• joppe 21/11-05.

Mm, flygsituationen mellan Trat och Koh Samui är jag också intresserad av. Finns det nån linje som går så? Hur boka? Hur mycket kosta? osv.

/jocke

• emla84

emla84 21/11-05.

Hej!
    Oj lämnade tydligen fel uppgifter... Jag menade flyg mellan Pattaya och Samui... från trat går det bara att flyga till bangkok... Men buss till Pattay skall tydligen ta cirka tre timmar... har fått väldigt många bud angående detta, så man vet ju aldrig.. Pris o så har jag ingen aning om... Om du får reda på något ytterliggare får du gärna tipsa vidare, så gör jag detsamma!
    Trevlig resa!
    MVH

• emla84

emla84 21/11-05.

Tack så jättemycket för bra tips!
    Ska se till att festa för dig/er också!!!
    MVH

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer