| Berlin | 1 754 kr |
| Paris | 2 543 kr |
| Barcelona | 1 782 kr |
| Istanbul | 2 282 kr |
| Los Angeles | 2 663 kr |
Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink
Elektronik i sydostasien?
-
Johanna Åkesson 31/1-07.
-
Britt-Marie Bergman 20/2-07.
Singapore!
-
Martin 20/2-07.
Malaysia ar billigt ocksa
-
Anders 21/2-07.
Kina är absolut billigast, men kvaliteten är också därefter. Vill du ha billig elektronik finns det inget land som utklassar Kina, men bered dig på att kameran kanske bara håller i två veckor.
-
David 22/2-07.
Singapore eller Hongkong ger nog bäst priser och Hongkong ligger ju inte i Sydostasien ;) I Singapore är det framförallt SimLim Square som gäller men det finns även vissa fotobutiker utspridda i staden också. Även Kuala Lumpur kan ha bra priser på vissa modeller kommer dessvärre inte ihåg vad stället heter men det är ett stort shoppingcenter. Bangkok har en del men långt ifrån samma utbud, främst då Phantip Plaza eller någon av de General Stores som finns i de större varuhusen.
David -
Kjell 23/2-07.
Köp via internet, datorbutiken eller komplett.se i Sverige! Det är i alla fall klart billigare än i Thailand (Bangkok)!
-
jh 6/3-08.
Sverige e knappast billigare än ex Bangkok på elektronik, ta tex foto utrustning på Phantip plaza så är priserna mycket billigare än i sverige.
-
esadh 10/3-08.
Billigt och billigt...
Jag tror att man måste köpa väldigt många saker bara för att tjäna in resan. Sen, om ska man tjäna på det också, så blir det så mycket att frakten kostar massor.
Och vad händer om det är fel på någonting. Intressant läge att ringa utomlands för att försöka reklamera eller få ut något på garantin.
Köpa något utomlands är en jättechansning. Hört talas om begreppet dumsnålhet? -
R 3/8-08.
håller med kjell! var i bkk, singapore, indonesien,kl mm mm letade efter allt möjligt tex system kameror hittade dem något billigare och då framförallt i singapore men den lilla prisskillnaden som är e betydelselös när inte försäkringar och dylikt gäller. även om nikon tex har sin världsgaranti så måste du lämna in kameran i det lan där du köpt den för att få ut försäkringen köpte en acer dator för 4999 kr i thailand och här hemma kostar den 4999kr köpte ett psp chippat i singapore för ca1700kr här hemma kostar det 2000kr ett exakt likadant. visst du hitta saker billigare men då e det inte samma marken och inte samma kvalite. och det e riktigt frustrerande att springa omkring och leta efer det man vill ha i tusentals affärer istället för att sätta sig här i stolen och bara knappa sig in på någon amerikansk eller svens sida och få exakt det man vill ha.
men ävn fast jag tycker så här så betyr det inte att jag inte kommer köpa på mig massa elektronik i tron om att det kommer va billigt nu när jag åker tillbaka :) -
N 3/8-08.
Inte Vietnam iaf när de gäller elektronik. Samma priser som hemma ungefär.
-

tretjak 11/9-08.
Billigt på Panthip plaza men köper du t.ex. en kamera från Canon har du ingen världsgaranti, den gäller bara på objektiv. Jag köpte en kamera i Thailand och nu när den krånglar känns det som det var en dum idé att handla där...
-
Daniel 14/8-09.
jag köppte nikon D5000 i koalalumpur i malaicia för 3500kr=) här hemma är den betydligt dyrare,,,sen köppte ja även 4 st upplåsta iphone ca 300kr st 3g 16 g
-
Daniel k 14/8-09.
3000kr st iphone=)
-
Anonym 20/2-10.
Köpte en ps2 i Thailand i ChaChoengsao. Fick gratis chippning och så 10 spel.
Sen handlade jag 20 andra spel till. 18 kr st.. Varför betala hundralappar här hemma? Bryr mig inte. -
Frazze 28/12-10.
Måste tipsa om ett bra shoppingcenter för elektronik i bkk. Fortune heter det ligger ute på ratchada road (den RCA ligger på) man kan ta tunnelbanan dit. Där finns ALLT!

Hej! Ska ge mig av på en resa genom nästan hela Sydostasien nu till våren. Jag planerar att köpa en del elektronik (digitalkamera, videokamera, mm) och undrar i vilket land detta är billigast. Någon som vet?
Tacksam för svar :) Kram J