Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(55)
(49)
(44)
(40)
(33)
(29)
(29)
Flyg + Hotell
Berlin 1 754 kr
Paris 2 543 kr
Barcelona 1 782 kr
Istanbul 2 282 kr
Los Angeles 2 663 kr

Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink

Redaktionen bloggar

MIAMI BILMÅSTE ???

• agge2007 16/2-07.

Tjingeling

Jag ska till Miami i Juni och undrar om det är tvunget att ha bil eller om man kan förflytta sig med buss eller nåt.
    Vi kommer at bo ute på Miami Beach.
    E lite harig när det gäller att köra utomlands, men USA e ju inte direkt fotvänligt.

Jätte tacksam för svar

Ha det bra i vintervädret
    Agge

• Jocke 18/2-07.

Tjenare!

Jag har precis varit där och jobbat i ca 2 v. Hur skall jag förklara mig angående USA med bil? Man kan nog säga att allt med buss kan du glömma. Hela landet är uppbyggt av bilister för bilister. Detta gör också att det är väldigt lätt att köra där. Stora vägar, breda vägar och vägar överallt kanske kan låta avskräckande men faktum är att det är superenkelt. I alla fall i Miami.

Sedan beror det naturligtvis på vad du skall göra. Skall du bara hålla dig på Miami South Beach så klarar du dig utan bil. Här går du mellan sightsen, ev korta o billiga taxiresor. Till Bayside kan du ta dig med taxi för ca $20, ungefär samma till Design District. Hotellen ordnar sightseeingturer i buss till rimlig kostnad. Visst är det turistiga turer men kanonbra om man vill skumma lite på ytan till vad som finns.

Vill du däremot ta dig lite utanför stan som till Sawgrass, Everglades, Coral Gables etc och ta det som hel eller halvdagsutflykter så är det bil som gäller. End of discussion! USA är på det stora hela likställt med bil!

Miami är sjukt bra! Ha en riktigt go resa!

Jocke

• Gösta 20/2-07.

Helt klart skall du hyra en bil. Du behöver inte vara rädd när du kör bil i USA folk kör i regel så försiktigt och har stor respekt för sina medtrafikanter så länge man blinkar när man svänger kan man byta fil hursom hellst det är sällan någon prövar att tränga en (kanske någon annan Europeisk turist) Det finns så fantastiskt mycket att se runt Maiami och public transportation fungerar inte bra för turister.Som Jocke säger det är klart att man måste åka till Sawgrass Mills Mall, Coconut Grove och en hel massa andra ställen. Jag hadde''sommarstuga''i FortLauderdal när jag bodde i NY på 70 talet och jag och min hustru åker till Miami från Los Angeles på vintern bara för att åka runt och flumma lite...

• agge2007 21/2-07.

Tack så mkt för svaren det var väl vad jag misstänkte. Det blir att investera i en bra karta. Vi hade nog tänkt att ta oss ut en bit från Beachen och kolla runt lite. sedan blir det en vecka i New York.

AK

• Johanna 21/2-07.

Jag semestrade två veckor i Florida, bodde i Fort Lauderdale men tog mig ner till Miami flera av dagarna på utflykt, vi åkte kollektivtrafik där emellan och bara det var en upplevelse för sig.
    Man träffar på många lustiga och speciella människor där... och de pratar faktiskt med varandra... kul för oss svenska att va med om! :-) Men ja, 5 filiga motorvägar är ju ganska bilvänligt och hela rasket är uppbyggt på ca 100år så alla vägar är raka och det finns gott om utrymme... innan fanns det väl bara indianer och aligatorer där. Ha en jätte spännande resa!

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer