Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(56)
(49)
(44)
(40)
(38)
(34)
(29)
Redaktionen bloggar
Translate website
OBS! Den 25:e juli 2019 stänger minTur.se. Vänligen spara ditt material innan dess. Vid frågor eller om du är intresserad av att ta över sajten, vänligen mejla magnusson@mintur.se.

Backpacka m rullvaska?!

• Ida 24/2-08.

Kan nagon komma med lite nackdelar till varfor man inte ska ha en rullvaskanar man ar ute o backpackar. Jag har sjlv funderat pa att ha detta och kommer inte pa varfor jag inte skulle ha det o varfor en ryggsack skulle vara battre. Men jag ar radd att jag har fastntat i mina egna tankar och inte kan se nagra negatvisa sidor.

• Fredrik Svensson 26/2-08.

Det beror på vart du ska.
    I många fall tycker jag att det går precis lika bra med en rullväska som en ryggsäck, även om alla andra backpackers kommer kommer töntstämpla dig.

Till min kamerautrustning har jag en ryggsäck som även fungerar som rullväska. Det blir väldigt praktiskt även om den tar lite mindre packning än en vanlig ryggsäck. Det finns säkert motsvarande typer av väskor för vanlig packning också.

Nu spårar jag ur lite men det bästa tipset av alla är nog dock att bara ta med dig hälften av vad du tror att du behöver. Lämna allt som du vet att du inte absolut behöver hemma, resten går att skaffa efterhand om du skulle märka att du verkligen saknar ngt. Det mest oanvändbara av allt att ha med sig men som många ändå släpar på är en sovsäck. Finns ingenstans på jorden där du inte kan fixa ngt annat sova i om du skulle behöva.

• Anderz 26/2-08.

Min egen åsikt är att det absolut inte finns några nackdelar med att istället ha en rullväska. Har varit runt i x-antal världsdelar och kommit fram till det faktum att "backpacking" bäst bedrivs med rullväska.

Enda nackdelen jag kan se är att du inte kan slå in din väska i ett sånt där käckt nät av stål, som en del folk använder sig av. Har man å andra sidan en rejäl cabinväska är det inte så jätte lätt att forsera den.

• Ulla Lindberg 27/2-08.

Jag åker också med rullväska. Jag o min son har varsin liten. Det är ingen fjällvandring vi är på. Jag åker också till Thailand som backpacker med rullväska. Bry dig inte om vad andra tycker. / ulla

• Sofia 27/2-08.

Visst att det gar att resa runt med rullvaska, men det blir ju definitivt inte backpacking - och det ar inte pga namnet. Skalet de flesta aker med ryggvaska ar for att man ska kunna ta sig runt pa det lattaste mojliga satt. De vill saga inte bara runt stader men ocksa genom djungel, pa motorcyclar, pa vandringsleder etc. Om du reser med rullvaska sa blir det problem sa fort du ska ut pa aventyr - och sa blir det till slut bara en rundresa mellan stader.
    Ditt val pa vilken semester du vill aka pa men for ett riktigt aventyr - kravs ryggsack!

• Boy Svedberg 21/11-08.

Rullvaeskan aer svar att dra pa beachen eller daliga vaegar. Ryggsaecken blir en allt tyngre borda med aren. Skaffa daerfor en ryggsaeck pa hjul. North Face i olika storlekar finns I Thailand, och saekert pa andra platser - for ca 200 sek. Min fungerar fantastiskt bra.

Haelsningar fran en aldrande backpacker pa resa i Iran. 

• Freddy 21/11-08.

Jag håller med; resa med ryggsäck är en sak och resa med rullväska är en annan....

Jag reser nästan jämt med ryggsäck, inte bara för att det är äventyr på gång  utan för att det ofta är mycket smidigare.

I somras I Edingburgh när det ösregnade på väg till flygbussen så var jag jätteglad att jag hade ryggsäck för det gick mycket lättare och smidigare att gå än om jag haft en rullväska på blöta kullstenar.

Det är upp till var och en vilken väska man väljer. Ska man bara åka från ett hotell till ett annat funkar väl rullväska men i Thailand inte så värst bra ändå eftersom man ofta åker båt inte till sandstränder och då är det kanon med ryggsäck.

• Ryggan 25/11-08.

Varför inte skaffa en väska som har både ryggsäcksfunktion och hjul.

Outer Limits Topflight 85L  är en suverän väska om man vill ha båda möjligheterna.

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer