Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(55)
(49)
(44)
(40)
(38)
(34)
(29)
Redaktionen bloggar
Translate website

Bra safari i Afrika

• Sanna 3/4-08.

Jag hade tänkt att åka på safari i Afrika i slutet av sommarn i ett par veckor. Nån som har några bra tips på några bra ställen? Eller andra saker man borde uppleva? Hade tänkt att göra bush walk och liknande. Var tidigare i år på safari i Sydafrika. Rekomenderas varmt! Så jag vill gärna testa på något annat land.

• Lasse 14/4-08.

Okavangodeltat i Botswana kan rekomenderas. Vi gick bush walks med lokala guider och såg massor av djur. Man kommer inte lika nära som med bil men en fantastisk känsla ändå. Har även varit på andra safaris men den här kan verkligen rekomenderas.

• flyingnurse1

flyingnurse1 16/9-08.

Jag har från Gambia åkt till ett lite kungarike, Jufunko, som ligger i västra delen av Guinea Bissau, det kan jag bara rekomendera.

Vill du ha kontakt med en bra kille som ordnar resor och utflykter i Gambia, så kan jag varmt rekommendera " Lams tours the Gambia" Han har en hemsida.

Det är en hel god kille som alltid gör sitt bästa för att kunderna ska bli nöjda!

Han ordnar även resor till Senegal och Guinea Bissau. Du kan få det helt enligt dina önskemål!

• Moge 1/2-11.

Jeg var på safari med Afrikasafari og det var en bra og seriøs safariresa.

• Moge 1/2-11.

• Moge 1/2-11.

• Allan 31/8-11.

Vi bokade Afrikaresa och utflykter från Sverige, och bokade genom ett dyrt och seriöst bolag JK Safaris. Vi fick problem under en av utflykterna då en i vårt sällskap blev sjuk. Den afrikanska guiden hävdade att han inte fick tag på JK Safaris men sedan visade det sig att han inte vågat meddelat dem. Guiden hotade oss om vi kontaktade dem och berättade, mitt i vildmarken i Afrika vågade vi inte säga emot. När vi tog kontakt med JK Safaris direkt efter vi kommit hem ville de inte ta ansvar för vad som hänt och kompenserade oss ingenting för en förstörd upplevelse som kostade oss närmare 10.000kr per person.

Så boka aldrig genom JK Safaris vad ni än gör, de är inte seriösa!!

• antonilsson

antonilsson 6/9-11.

Tanzania och pricka in migrationen är nog det mäktigaste du kan se

• Katrina 30/12-11.

Hej please go to Gambia and join lamstous with an enjoyment tours.

• Luise 30/12-11.

I can only recomand Lams Tours for every tourist who visit Tha Gambia. Lams , take good care of you when you visit there home country. Lams is the best guide you can get, and he can tell everything about Gambia, and take you for the best trip ever. Forget all about sitting in a turist bus, with a lot of people. Lams arrange private an intimes tours for small groups of people. And he mix your wishes for the trips, so you get a unforgetable experience. Lams is one of my friends, who I learn to know at my first trip to Gambia, were we got some great experience visit a small village, were there never have been turist before. We had buy 50 kg of rice to the familys at the village, and just to see there greatfullness in there eyes was the most fantastic thing. We also visit a school, were the kids start to sing and dance for us. They had no idea what so ever that they will have visitors that day, but they hurry up and show us what they had learn, and it was a big exspirience, not only for us, but also the school children. I can only recomend Lams Tours to everyone.Luise

• Linus 4/10-17.

Hej, ser att detta är ett gammalt inlägg. Men själv ha jag provat och resa på lite olika safari genom åren. Ett område som jag fall för var krugerparken i sydafrka, vilket jag verkligen kan rekomendera. Och hit är det flera reseselskap som kan ta en med olika paket. Överlag så kan jag rekommendera Nyati Safari som hjälpte mig att skapa en riktigt bra upplevelse.

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer