Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(56)
(49)
(44)
(40)
(38)
(34)
(29)
Redaktionen bloggar
Translate website
OBS! Den 25:e augusti 2019 stänger minTur.se. Vänligen spara ditt material innan dess. Vid frågor eller om du är intresserad av att ta över sajten, vänligen mejla magnusson@mintur.se.

Tågluffa i europa

• theholygod 25/11-08.

Jag och en polare hade tänkt att tågluffa i europa (någon gång mellan juli-sep). Vi har främst tänkt att besöka länder som Polen, estland, Ungern och andra öststater. Detta är dock första gången vi väljer tåg som resalternativ.. Jag skulle vara evigt tacksam för tips om hur man lever som billigast och hur man fixar någon form av kort på de europiska spåren, samt var de bästa utelivet finns i öst.

Är väldigt tacksam för svar:)

• suzy 25/11-08.

Hej:) jag och en väninna tänker göra precis samma sak nästa år. Gå till SJ så kan du få information och ett Interrail kort. (Man kan få en hel karta över alla tågrälser i Europa). Interrail kortet gäller dock inte i alla öststater likt estland, lettland och litauen etc så ni bör kolla upp hur ni kan få billigare tågpriser där... Vandrarhem är självklart det billigaste alternativet. Ni kan även kolla upp något som kallas backpackers vip-kort som ger billigare alternativt boende. Ha en kul resa:)

• suzy 25/11-08.

ps. om ni får bra tips om tex. uteliv i Ungern skulle jag också vara väldigt glad om ni delade med er:P

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer