Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(55)
(49)
(44)
(40)
(33)
(29)
(29)
Flyg + Hotell
Berlin 1 754 kr
Paris 2 543 kr
Barcelona 1 782 kr
Istanbul 2 282 kr
Los Angeles 2 663 kr

Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink

Redaktionen bloggar

Flyg till Serbien sen tågluffa hem..

• Martin 14/5-09.

Hej. Jag ska flyga till Belgrad i juli och sedan tågluffa själv hem till Sverige via Montenegro, Bosnien, Kroatien, Slovenien, Ungern, Slovakien, Tjeckien och Polen.

Vilka städer eller ställen kan du rekommendera i dessa länder?

Jag tänkte strunta i att köpa Interrail kortet och bara köpa tågbiljett på plats. Är det en bra idé?

Mvh Martin

• tågluff 25/6-12.

Det funkar bra att köpa på plats om man inte skall åka långa sträckor...i Serbien rekomenderar jag gamla Orient-Expressen från Ungern ner till Novi Sad-Belgrad!!-Nis.

• Per 25/6-12.

Kolla i den ganska långa diskussionen som kallas för Tre veckor på västra Balkan, eller något liknande. Där hittade jag en massa info som jag använde när jag åkte runt som du tänkt göra.

• Eurovision-Fan 16/7-12.

Serbien är mycket gästfrihet och eftersom landet är störst i regionen så kan man uppleva mycket olika saker. Regionerna inom landet skiljer sig från varandra...I Belgrad har du nattlivet, en beach mitt i centrum (Ada Ciganlija) samt mycket kultur. 3-5 gånger i veckan från Sturup (Wizzair), Gothenburg-C-A-P, Skavsta, Arlanda osv. När det gäller tågresa kan det vara smart att vissa sträckor välja buss som går snabbare på de utmärkta vägarna. Ex BG-Novi Sad eller till Nis. Men det kan man avgöra själv. Tåg går också bra och man hinner se mer av de skilda delarna av landet. Busstationen i Belgrad (tvärs över gatan från centralstationen) har nyligen omorganiserats och renoverats. Vädigt effektivt med långfärdsbuss på ett ställe och mer kortare transporter på ett annat. Tydligt och välorganiserat med det nya Busslink-systemet (magnetkort) som laddas med enkelresor för kortare transporter i stan eller utmed ex Donau. Dagsturer osv. till försumbara priser.De serbiska varumärkesskyddade specialiteterna och regionala sevärdheter kan man upptäcka i denna prisbelönta film:
    http://www.youtube.com/watch?v=9ArNLVTn9x0&list=UUG5hZ5gZq4N3hGbKLYABlVQ&index=6&feature=plcp

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer