| Berlin | 1 754 kr |
| Paris | 2 543 kr |
| Barcelona | 1 782 kr |
| Istanbul | 2 282 kr |
| Los Angeles | 2 663 kr |
Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink
Räknar fel.
-
Anton 3/12-10.
-
Surfar runt 8/12-10.
Jag har också lagt märke till att matematiken inte fungerar och att det varit så ganska länge. Just nu är det därför ingen vits att bry sig om att rösta.
Finns det någon prognos för när videorna kommer tillbaka. De har också legat nere länge.
-
Pontus 14/12-10.
Röstmodulen är rätt kul ändå även om den inte har något med vad besökare här egentligen har sagt. Som en slumpvalsgenerator ungefär. Blir ju riktigt spännande att se vem som hamnar i topp med den matematiken.
Filmerna vore också kul att få tebax.
Och jag gillar mintur. Sidan var bättre för något år sedan när man märkte att den utvecklades men den är rätt ok nu oxå.
-

martinm 14/12-10.
Hej på er!
Tack för relevanta synpunkter. Vi är medvetna om att systemet för betyg inte fungerar optimalt och kommer därför att göra om detta till ett gilla- eller tumme upp-system.
Nu i helgen kommer vi att få klart den nya videopubliceringen som blir en koppling till Youtube. Därefter kommer vi efter hand att överföra de gamla filmerna till det nya systemet. Det sistnämnda är en ganska tidskrävande process, men vi hoppas vara klara i januari.
Jag ber er ha överseende med dessa brister i en övergångsperiod och tackar på förhand för tålamodet!
Mvh, Martin
-
Pontus 16/12-10.
Hej Martin,
Trevligt att få svar och att något skall hända.
Spontant tänker jag att tanken i det nuvarande systemet för bildrösterna och de för videorna är bättre än ett tummen upp/ned upplägg. Det för att nuvarande system kan ge en mer nyanserad bild och att det ni funderar på att byta till riskerar att bli grovt.
Fast det kanske blir bra ändå.
Filmerna skall bli trevligt att få tillbaka.
Hälsningar
Pontus
-

martinm 18/12-10.
Hej Pontus,
Nu kan man återigen spara filmer till sin profil. Skillnaden är att man inte laddar upp dem på minTur, utan länkar in dem från Youtube. Mer om detta finns att läsa i bloggen. Tjänsten är fortfarande under utvärdering och vi kommer följa den närmsta tiden för att se att allt fungerar.
Mvh, Martin
-
Nathanael 25/12-10.
Att matematiken för omröstningarna inte fungerar har även jag upptäckt. Det borde räcka med att titta i programkoden där uträkningen sker för att kunna ändra till något som fungerar. Jag håller med om att det låter bättre att ha det nuvarande systemet med de röster som lagst och bara se till att det räknar rätt. Det verkar som om kopplingen mellan rösterna på enskilda bilder/filmer hos användarna tappat den påverkan det tidigare hade på sammanfattningslistan i högerspalten.
Nathanael
-
Gäst 3/1-11.
Jag hejar på att matematiken fixas. Det är bättre så tycker jag. Gillar inte gillar är kanske ok också men inte lika bra.
-
Helena 12/1-11.
Jag tror att gilla/inte gilla ger kaos och att det är bättre med rangordningen som systemet gav till för ett halvår sedan är bättre. Det ser också ut att bara vara sammanfattningslistan som slutat fungera. Om felsökning i den programkoden inte fungerar borde det vara lätt att skriva ny kod som räknar rätt. Eller räknar på något annat trovärdigt sätt.
Om jag ser rätt löstes filmdelen bara till hälften. Jag skulle vilja kunna se alla de gamla filmerna också.
-
Malena 21/1-11.
En stilla fundering, kommer de gamla videorna att bli synliga snart eller är det kört för dem?
-
Linda Färm 28/1-11.
Jag tyckte att röstsystemet som finns nu var bra när det fungerade hela vägen och att det är lite halvt ok som det är nu. Det är också lite tråkigt att alla gamla videor försvunnit för de brukade jag kolla på rätt mycket. Hoppas ni hittar en lösning snart.
Hälsningar
Linda
-
Lasse 1/2-11.
Jag vill bara instämma i att nuvarande röstsystem var bättre än det nya som föreslås ovan och att det ser konstigt ut att ingenting verkar ha hänt på över ett halvår. Kanske är dags att köpa in några konsulttimmar?
Fast i övrigt tycker jag att mintur är en trelig sida. Aktiviteten på den verkar följa hur mycket engagemang ni som driver den visar.
Lasse
-
Gäst 9/2-11.
Sidan är nog övergiven av de som startat den men annonserna ger nog lite klirr i kassan. Vore kul om den här hemsidan kunde väckas till liv igen för mycket av materialet här är läsvärt.
-
Tittar på film 16/2-11.
Nu verkar en del av de filmer som fattades ha kommit med här på hemsidan igen. Kul att få tillgång till dem. Finns en del guldklimpar. Hoppas att röstmatematiken för bilderna också snart löses men det kommer väl antar jag vad det lider, eller?
-
Magdalena 28/2-11.
Om filmerna kom upp kommer nog omröstningen också att snart fungera. Fast det verkar gå otroligt långsamt. Hoppas det är fel att mintur i stort sett är en hemsida som övergivits av de som drev den för jag tycker att den är trevlig. Jag har dock förstått att den var bättre när engagemanget från driftspersonalen var större. Antagligen ger det enda det andra.
-
Linda 12/3-11.
Jag tycker att mailen som börjat komma från mintur är rätt ok men att de blir jobbiga i html-format och att de ger intrycket av att man skall komma till en mer levande hemsida än man gör. Nu verkar ju hemsidan nästan helt ha övergetts av de som tidigare drev den. Lite synd tycker jag för både idén och sidan är trevliga. Sidan skulle kunna bli mycket bättre och mer inbjudande om någon tog tag i den och piffade till retliga saker som de som diskuteras ovan. Jag håller tummarna att sidan snart vaknar till liv igen.
-
Pär 29/3-11.
Nu verkar även gamla videor ha kommit med. Kul! Fast listningen är kortare nu än tidigare.
Det är ingen bra idé att kasta bort rösterna och deras röstvärde nu när många fått massor av röster. Behåll det som nu men se äntligen till att matematiken fungerar.
Pär
-
Gäst 5/4-11.
Om ni får svar en gång i halvåret är det självklart att hemsidan är så nära övergiven man kan komma men den är ändå trevlig just nu.
-

martinm 7/4-11.
Hej på er allesamman!
För det första vill jag tacka för det engagemang och intresse ni visar för minTur - verkligen roligt att se.
För det andra, så kan jag meddela att det senaste halvåret har hänt ganska mycket bakom kulisserna som har påverkat driften av sajten. Det är den stora anledningen till att buggfixar har dröjt och att vi inte följt upp feedback i samma takt som vi brukar.
Hur som helst börjar saker och ting äntligen falla på plats igen och vi kommer att få loss resurser för fortsatt utveckling av sajten. Vi har en långsiktig plan och tankar om en stor omgörning, men även en mer kortsiktig som innefattar buggfix och uppdateringar av den befintliga versionen. Låt mig tydligt poängtera att minTur inte har övergivits av sina ägare.
Ni är hjärtligt välkomna att kontakta mig om ni är nyfikna eller har andra frågor om sajten.
Ha det så bra!
Mvh, Martin
-
Miriam 18/4-11.
Hej,
Det låter bra att en del händer även om det är bakom kulisserna och att mintur.se inte är övergiven. Jag gillar sidan men märker att matematiken stämmer dåligt lite här och var. Det kanske löser sig snart.
Jag tycker att det bästa med snitten och betygen skulle vara om alla får sätta ett betyg och att det sedan viktas tillsammans med hur många som röstat.
Miriam
-
Miriam 3/5-11.
Jag tyckte att det var bättre när det gick att få fram listor för de olika filtreringarna under resetipsen också. Försöker man få fram vilka de mest besökta resetipsen är får man numera bara en sida. Förut fick man flera. Gör man samma sak med filmerna är det som tidigare. Det har varit så nästan ett år nu. Att döma av diskussionen ovan har ägarna/grundarna/eller vad de nu kallas prioriterat saker som inte gör någon märkbar skilland för oss användare. Men jag hoppas att det ändrar sig snart. Det verkar som sidan hade fler besökare när de som driver den var märkbart aktiva.
-
Pia 31/5-11.
Jag tycker att mintur är en trevlig sida och håller med övriga här om att det vore roligare om man märkte att den sköttes av andra än användarna. Det verkar som om ganska många tröttnat på att inget händer men jag hoppas att det inte är så. Och jag hoppas att allt småfix snart blir gjort. Felräkningarna har varit i ett år nu och det är helt klart bättre att rätta till den matematiken än att införa det där favoritsystemet. Favoritsystemet gör ju bara så att man inte får koll på något och allt blir en enda stor gröt. Men visst är sidan ganska trevlig ännu ett tag.
-
Statistik 22/6-11.
Hej,
Tittade lite på matematiken. Hon som var inloggad för fyra år sedan och ligger etta vad gäller populära bilder har ingen bild med över 2,7 poäng. Ändå har hon snittet 3,3. Tittar man på tvåan har han mer populära bilder för de ligger över 3,4 poäng men har snittet 3,25. Så har det tydligen varit i minst ett år. Alltså är det klart som korvspad att ingen bryr sig om att göra något bra av den här annars rätt trevliga sidan. Det kanske är roligare att stoppa annonsintäkter i fickan så länge det går?
-
Primus 29/6-11.
Jag kommer också ihåg tiden för något år sedan då man märkte att lite allt möjligt hände. Det gjorde att jag tittade på mintur nästan varje dag och fick glada överraskningar. Sedan köptes mintur av SvD och då blev det inte så lite underligt och efter det tror jag att mintur gått tillbaka till grundarna. Tillbakagången hoppades jag mycket på men jag har märkt att trafiken på sidan ändå minskat mycket sedan tiden före SvD och att grundarna numera har en alltför distanserad inställning till sidans liv för att den skall locka mig. Därför tittar jag numera högst sporadiskt på mintur och varje gång hoppas jag på synliga stordåd. När dessa stordåd aldrig kommer och jag ser att småsaker förblir olösta i evigheter blir jag ledsen. Förklaringarna känns som bortförklaringar. Jag tror säkert att jag skulle bli en mer aktiv användare av sidan om jag såg att det motsvarades av en vilja från grundarna att göra något bra. Nu har jag mest intrycket att mintur är bra men för en tynande tillvaro som skulle kunna bytas till något riktigt bra om de som kan bara tog sig i kragen.
Med all välmening,
Primus
-
Robert 8/7-11.
Matematiken är egendomlig och verkar ha varit så länge men jag tycker att sidan är rätt snygg och intressant ändå. Inte för att jag tror det minsta att aktiviteten bakom det vi användare ser är hög. Den är nog knappt märkbar. På något sätt är sidan rätt okej ändå. Fast jag var oxå mer aktiv här när man såg att något hände. Det stämmer för min del att jag var mer aktiv när de som säger att de jobbar med sidan fortfarande var vakna.
-

martinm 9/7-11.
Hej igen!
Jag kör ett litet uppsamlingsheat för att svara på de frågor och funderingar som kommit in.
Vi har lyckats hitta felet som ställde till snittbetygen för era bilder nu. I samband med en serverflytt för en tid sedan försvann ett gäng schemalagda jobb som kördes på nätterna ett par gånger i veckan. Vi lade tillbaka dessa jobb på de nya servrarna, men missade det som summerar och uppdaterar en massa statistik för respektive medlem. Jag är verkligen ledsen för att vi inte kunde hitta felet tidigare.
Nu körs detta jobb en gång i veckan. Jag ska följa upp detta och kommer eventuellt att finjustera om det behövs mer regelbundna körningar. Notera också att vi har en cache på vissa av våra sidor som gör att uppdatering av snittbetyg inte syns i realtid.
När det gäller aktiviteten och engagemanget bakom minTur, så kan jag förstå om vissa av er är skeptiska. Jag förklarar gärna varför aktivitetsnivån från vår sida varit lägre sista tiden, men eftersom det innefattar bolags- och ägarstruktur så gör jag det hellre personligen via mail eller telefon. Tveka inte att kontakta mig om ni vill veta mer.
Även om vi verkar ha tappat en del förtroende, så hoppas jag innerligt att ni har tålamod över kommande vinter och vår. Under 2012 kommer ni att se de största förändringarna på sajten sedan SvD-tiden 2007.
Det är fortfarande lite för tidigt att berätta om detaljerna, men i stora drag kommer vi att gå tillbaka till våra grunder. Återigen kommer vi att sätta ihop en fokusgrupp med engagerade och hängivna medlemmar som förhoppningsvis kan hjälpa oss under resans gång.
Som sagt, om ni vill veta mer om våra framtida planer, om bolaget eller vill ha en mer ingående redogörelse för hur vi jobbar med minTur så är det bara att höra av sig.
Varma hälsningar,
Martin | magnusson@mintur.se | 076 - 338 99 49
-
Lasse 23/7-11.
Det låter jättebra. Jag har sett att matematiken nu börjat fungera. Grattis! Omröstningarna är roligast att följa när de är som jag tror att de är nu där snitten är ungefär som vanliga genomsnitt där mängden röster av en viss valör leder till resultatet. Kul att mintur vaknat till liv litegrann. Hoppas att aktiviteten nu ökar så att även jag blir piggare.
-
Robert 24/7-11.
Beräknas verkligen snitten på det sättet? Ibland verkar det som man hamnar högst upp i hierarkin om man har en bild med en röst med ett högt betyg men om man har tusen röster spelar det ingen roll. Det verkar alltså vara mer strategiskt att ha få bilder med ett högt betyg än att ladda upp många för ju fler man har desto mindre är chansen att de ens får någon röst och det verkar inte spela någon roll om man har många bra röster. Antalet röster tycks ha en marginell inverkan. Så tycker i alla fall jag att det verkar vara.
-
Marija 18/8-11.
Bra att uträkningsskripten hittades. Och att aktiviteten med mintur ibland ökar. Jag tror också att vi användare får upp ångan mer när vi märker att de som driver sidan ökar sin aktivitet. För något år sedan tyckte jag att det var mer händelser här på sidan än vad det är nu och jag hoppas att det snart blir så igen. Struktur och så är ju bra.
-
Anders 24/8-11.
Hej,
Jag såg att sorteringarna av resetipsen tappat alla sidor efter den första. Man kan inte sortera på något sätt och få fram mer än en sida.
Anders

Hej,
Jag surfader runt lite här på mintur och kom ihåg att någon observerat att omröstningen för bilderna varit trasig ett tag. Det fick mig att fundera lite så jag tittade på bilderna som hon som ligger i topp lagt ut. Hon har 3,30 i medelbetyg men om man går igenom hennes bilder en och en har inte en enda bild ett snittbetyg över 2,40. Röstmodulen måste alltså räkna rejält illa. Bara så att ni vet.
Hälsningar
Anton