| Berlin | 1 754 kr |
| Paris | 2 543 kr |
| Barcelona | 1 782 kr |
| Istanbul | 2 282 kr |
| Los Angeles | 2 663 kr |
Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink
panama dec-jan
-
Lindaw 22/4-12.
-
marie-louise 4/5-12.
Hej!
San Blas är högsta prioritet, helt makalöst! Vi bodde på en underbar liten paradisö som heter Kuanidup med ca 10 hyddor.Jag har faktiskt skrivit om den på mintur. Rekommenderas varmt! Vi mötte flera som inte var nöjda med sina öar, så allt är inte paradisvackert.
Panama City är en speciell stad, vet inte vad man ska tycka egentligen. Gamla stan kommer att bli fin när de har putsat upp stan, när vi var där hade de precis börjat att renovera.
PC är som ett nav, du måste dit för att komma vidare. Vi flög till en ö på stilla havssidan som heter Las Perlas, lite lyxö. Många stora kändisar har stället där. Robinson spelades in ett år på en av öarna.Man kan också ta båt till ögruppen från PC från en liten hamn (kommer inte ihåg vad området heter).
Vi flög även till Cartagena i Colombia, som ligger på bra avstånd. Världens vackraste pärla!
-
Lindaw 6/5-12.
Hej!
Tack för svar! Gäller att kolla upp vilken ö man vill åka till alltså. Hur långt i förväg måste man boka boende och flyg till san blas? vi har ju tänkt att vara där över Jul och Nyår. hur är det generellt i Panama, måste man boka boende i förväg eller går det bra att bara dyka upp?
-
marie-louise 6/5-12.
Hej, vi hade bokat ö i förväg men bokade flyg på plats (air panama) men vi träffade ett par som bokade boende när vi landat. Man landar på en särskild liten ö, landingsbanan sträcker sig rätt över ön, banan räcker knapp till.
Därifrån kan man boka ö men då vet ni inte alls vad ni får. En del ställen är mindre rena, men man kan ju prova att bo på flera öar. Vårt val Kuanidup är känd från researtiklar som en av de vackraste.
Jag tror att det går lätt att fixa hotell i PC. Det var enkelt med plats på vårt, ett enkelt hotell som hette Costa Inn. Enkla rum, kanonfrukost och en lite pool på taket.
Vi mötte flera amerikaner som mellanlandade i PC för att åka vidare ut på någon ö, jag kan tro att de är rätt många som åker över jul/nyår.

Hej!
Jag och min sambo ska åka till Panama i 3 veckor från slutet av december till början av januari. Vad får vi inte missa när vi är där? Vi har tänkt att besöka san blas, bocas del toro och boquete. Vad mer kan rekomenderas? Vad mer runt Panama city än kanalen ska man se?
Vi är vid resan 30 år och vill ha både stränder och äventyr. Vi har båda rest en hel del och vill gärna ha "lite mer" än de vanliga turistställena. Kom gärna med tips på aktiviteter.
Hur är det att resa vid jul och nyår? Måste man boka hotel/hostel, bussresor, utflykter mm i förväg?
/Linda