Logga in:
Forumalternativ
Flest forumtrådar
(106)
(55)
(49)
(44)
(40)
(33)
(29)
(29)
Flyg + Hotell
Berlin 1 754 kr
Paris 2 543 kr
Barcelona 1 782 kr
Istanbul 2 282 kr
Los Angeles 2 663 kr

Inkluderar flyg och hotell. Annons från Travellink

Redaktionen bloggar

Sugen på Syd/Centralamerika höst/vinter 2012?

• edika240

edika240 7/5-12. Ändrat 7/5-12 av edika240

Hej, jag ska ut på en jordenrunt resa den 5te oktober. De första 5 månaderna (kan ändras vid behov) kommer jag ta mig från Rio De Janeiro (Brasilien) till Cancun (Mexico). Tyvärr så reser jag ensam då ingen av mina polare kunde haka på utan det blir mer att vi möts upp på vissa delar av resan.. Därför vore det väldigt roligt om någon här planerar att göra en likadan tripp och vill joina mig eller mötas upp någonstans på vägen!

Det här är lite av en preliminär rutt jag har tänkt ut som säkert kommer att ändras 77 gånger till dessutom är jag väldigt flexibel och tar hänsyn till vad en eventuell resekompis/kompisar skulle vara sugen på.

1. Brasilien: Rio De Janeiro, Ilha Grande, Trindade (http://www.youtube.com/watch?v=aioIPprnImI), Bonito (sötvattensnorkling i djungeln), Iguazu Falls

2. Chile: Santiago och en lång busstur mot Peru...

3. Bolivien: saltöknen ligger nära Chiles gräns så det är nästan påvägen ;)

4. Peru: Machu Picchu, sandsurfing i Huacachina, gärna en djungeltripp här någonstans också

5. Colombia: den förlorade staden Ciudad Perdida, nationalparken Tayrona (bra dykning och härifrån kan man ta sig vidare med båt till Panama)

6. Panama: San Blas öarna blir på vägen när man tar båten från Colombia

7. Costa Rica: surfing och annat skoj

8. Honduras: dykning på Utila

9. Mexico: surfing i Puerto Escondido, undervattenmuseet i Cancun, Tulum

10. Efter det flyger jag vidare mot Kalifornien-->Hawaii-->Fiji-->Samoa-->Australien ;)

Mina tidigare resor (utanför Europa) har varit 1 månad i Japan, 1 månad Nya Zeeland, 2 månader Thailand.

Jag är intresserad av att dyka, surfa, hika, festa, knarka adrenalin och fotografera. Själv är jag 28 år gammal men har inga problem att resa med folk allt mellan 18 till 110 år sålänge du/ni har skön inställning! ;)

Vill du nå mig via mail kan du göra det på edin777@gmail.com .

Smell u later!

Skriv en kommentar i diskussionen

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer