Logga in:
Redaktionen bloggar
Translate website

Lördag 13 januari

Klev upp 6,30 för att hinna med en springtur på stranden, blev 5 km och en syn av en vacker otroligt vacker morgon🌞😍. Är rätt jobbigt att springa på strandkanten men härligt. Dusch och sen frukost. Strax efter 9 mötte vi upp Bettan och Mats för att åka lokalbusen in till stan, kändes bättre att åka alla 4😉😊. Satt en guide med och surrade med oss och berättade saker efter vägen visade fängelse, sjukhuset mm vi hoppade av inklusive guiden och han for fram med oss visade någon skola, marknad där många köpte färsk frukt och grönsaker och kött varje morgon. Kom ner mot havet och där låg brandstationen. Snett över vägen låg några båtar, fiskare som åkte ut tidigt och sålde fisk där till bra pris. Visade några fallfärdiga hus, i ena bodde det en familj. Tydligen va det så att dessa fick inte rivas och återuppbyggas Men om det rasade sönder av sig själv fick man bygga upp åter. Gick förbi stans första hotell och ett till från ungefär samma tid. Kollade in i katedralen. Sedan försökte vi bli av med guiden men det gick inte så bra, han berättade att de arbetade för staren och skulle skydda turisterna samt hjälpa dem. Vi gick för 3;e gången och fikade på ett ställe vid torget där de hade god glass. När vi gick ut så kom han igen vi gick in i en souvenir butik och köpte några saker och Junia hade oturen att välta en kaffekopp, det blev en domenoeffekt av den muggen hon ställde tillbaka som hamnade lite snett på en trälåda så den välde och precis nuddade den bredvid som knappt men ändå ramlade ned. Sedan gick vi en bit till men nu kände vi oss nöjda och ville ta bussen hem. Så gick mot bussarna och guiden stoppade en buss som typ såg väldigt fallfärdig ut och den stannade lite hur som helst liksom, vi åkte till Jumbo typ som Ica maxi fast lite större. Efter tog vi taxi tillbaka där varken hastighet eller tankmätare funkade, oljelampa lyste, handtaget på insidan bak va lagat med en vattenslang och taxiskylten på taket fastspänd med spännband som vi har till exempel spänner fast cykel med på bilen. En aning skillnad på bilarna hemma liksom. Men det finns stora fina nya bilar här med men kanske inte massor direkt. Men massor av mopeder finns det vill jag lova och mopedtaxi. När vi kom tillbaka va det lunch och poolen med sol fram till 17,30. Junia blev upplockad och fick vara med på lite poolparty med ballonger. Vart fint väder hela dagen. Sist mat på en av de 3 restaurangerna på området, den vi inte hade käkat på innan, va gött, käkade med Bettan och Mats. Efter träffade Junia Linn för att surra och ta någon drink, jag surrade med matsällskapet en stund innan det va dags att krypa till sängs. Ja en spännande fm kan man säga och en skön em i solen. Pratade både med mor och far sedan Albin och Daniel kvällen innan.

Skriv en kommentar till texten här!