Logga in:
Translate website

Swaziland och nyår

Gott nytt år!

Vår nyårsafton började med att vi åkte ut genom Kruger parken under några timmar och då hade vi tur och såg rätt många djur. Vi såg sebror, elefanter och även flera giraffer. Efter ett tag tog vi en kaffepaus och då hände det något häftigt. Helt plötsligt dyker det upp en stor noshörning vid parkeringen och vi fick möjlighet att ta foton på rätt nära håll. Det finns tyvärr inte så många noshörningar kvar längre pga tjuvskytte. Det är därför svårt att hitta dom. Därför var det häftigt att denna noshörning bara dök upp så nära.

När vi åkt ut från Kruger parken fortsatte vår resa till Swaziland. Det blev en vacker resa upp genom bergen. Klockan hann bli efter 18 innan vi var framme

vid den camp ,Millwane Sanctuary ,där vi skulle stanna över natten. Det var rätt häftigt eftersom sebror och andra djur gick lösa kring tält och byggnader. Vi var flera som uppgraderade från tält och sov i det som skulle vara delad sovsal men vi fick varaitt rum.Skönt eftersom det regnade.

Efter ett tag var det dags för middag inne i matsalen. Därefter så fortsatte vi ( en del av oss)kvällen med att fira in nyåret. Vi hade tidigare på dagen köpt drycker av olika slag. Det blev en trevlig kväll .Vi 12-slaget gick vi ut till brasan och där skålade vi in 2019. Vi hade även musik. Det var i övrigt lugnt på campingen.

En del fyrverkerier på avstånd.

Framåt 1.30 hamnade jag i säng. Frukost var redan vi 6:45. Sedan blev det en kort promenad i området. Därefter blev det en lång bussresa hit där vi befinner oss nu. St Lucia. Vi är tillbaka i Sydafrika.Bor på hotell de närmsta 2 dagarna. På resan hit var det rätt lugnt i trucken då många av oss var trötta efter gårdagen

Ikväll blev det en god middag här vid hotellet. Innan middag fick vi först en kort kurs i Sulu . Denna regions språk.

Skriv en kommentar till texten här!