Logga in:
Redaktionen bloggar
Translate website

Durban och Drakensberg

Nu befinner jag mig i Drakenberg bergsområde. Väldigt vackert.

Nu lite om de senaste dagarna. I onsdags lämnade vi St Lucia direkt efter frukost och vi kom fram tii Durban efter ca 3 timmar. Durban är 3e största staden

i Sydafrika. Staden ligger precis vid indiska oceanen. Tyvärr regnade det en del under vår resa och när vi kom fram var det mulet. Det var höga vågor men det var många som badade ändå. Innan incheckning på vårt hotell blev det en skön och vacker promanad längs strandpromenaden. Åt en god lunch tillsmmans med Julia och Susan från Tyskland, calamares.

Vi gick sedan nere vid vattnet på vägen tillbaka till hotellet. Efter incheckning tog jag det lugnt ett tag på rummet och njöt även av vacker havsutsikt.

Durban är en mix av gamla och nya byggnander. Inte någon vacker stad direkt.

Det är inriktat mycket mot familjer. Många områden med swimmingpoolar och detfanns även ett mindre nöjesfält. Efter ett tag tog jag en ny promenad. Efter ett tag blev det dags för en mycket god och billig Margaritha. Endast ca 40 kr.

Vid sju på kvällen samlades nästan hela gänget igen för en god middag.

Det var sista kväll för vissa. Åt god fisk och skaldjur.

Igår åt vi först en mycket god hotellfrukost innan vår resa mot Drakenberg startade. Vi är nu en halverad grupp.På vägen hit gjorde vi 2 stopp. Först såg vi ett mycket vackert vatten fall, Howick falls. Därefter stannade vid the mandela capture sight. Det var här som Mandela blev tillfångatagen i augusti 1962 ch sdsn var fånge under 26 år Vi fick en guidad tur av museet och tittade sedan på en häftig staty med Mandela som huvudperson. Ett intressant besök. Innan vi åkte vidare åt vi lunch. Framåt eftermiddagen kom vi fram till denna trevliga resort md bland annat en golfbana. Vi som campade var beredda för camping men då det inte finns någon campingplats så blev det en bonus att sova inomhus. Det är jättefina små lägenheter. Jag och Daniella delar lägenhet med ett danskt par i en lägenhet med 2 sovrum. Jag sitter nu på terassen och har en fin utsikt.

I går blev det en lugn eftermiddag med bland annat bad i poolen. Vid sju var det dags för middag och därefter en fortsatt lugn kväll. I dag åkte vi efter frukost upp en bit i bergen . Där följde 2 bergsguider oss upp en bit till en plats fär det finns en målning/ristning på en stor sten från lång tid tillbaka. Målad av the sand people. Det finns flera i området. Intressant. Därefter fortsatte de flesta med en av guiderna upp till platån som ligger en bra bit upp. Jag kände att det räckte och gick ner med några av de andra. Jag följde sedan med en guide till ett vattenfall i nörheten.Det har varit en varm dag och eftersom det är ganska hög över havet har man inte samma ork. Guiden körde mig tillbaka hit till resorten och jag har under eftermiddagen badat i poolen och tagit det lugnt. Sitter nu på terassen och njuter av utsikten över en vacker resort. Kan även se en del av golfbanan.

Imorgon åker vi till Lesotho.

Skriv en kommentar till texten här!

Ditt namn
Upprepa pinkoden
Kontrollnummer

coralie 6/1-19

Alla har finansieringsproblem. Om du vill ha finansiering för dina projekt, oavsett vad du skickar till Mrs. Angele MAURIN. Hon är den enda som gör finansieringen. Här är hennes kontakter E-post: angelemaurin16@gmail.com . E-post: angelemaurin@outlook.com